Nekromanti Scenariouppslag

Troberg

Sinister eater
Som ni kanske vet så börjar min tankeprocess för att skapa ett scenario ofta med ett bra namn på scenariot som jag sedan spinner vidare på. När jag funderade på min Buffy/Angel-kampanj så poppade ett namn upp som inte passade där men som var för bra för att låta det glömmas. Såvitt jag kan se så passar det bara i spelljammer, så jag tänkte att jag droppar det här så kan någon som känner sig inspirerad plocka upp det och göra något av det. Here goes:

"Killer rowboats from outer space" (man kan säkert komma undan med en uppföljare på formen "Revenge of the killer rowboats from outer space" också)

entomophobiac

Low Prep High Play
Låter mer som It Came from the Late (x4) Show än d20/Spelljammer. Eller är det bara för att det påminner om namnet på trettio olika skräckfilmer från 50-talet? :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Låter mer som It Came from the Late (x4) Show än d20/Spelljammer. Eller är det bara för att det påminner om namnet på trettio olika skräckfilmer från 50-talet?
Naturligtvis är det inspirerat av MST3k-aktig skräck, men Speljammer är den enda settingen där mördarroddbåtar från yttre rymden är trovärdiga och passande.