solvebring
Superhero
Som jag skrivit nedan... Ja, allt blev fel när jag skulle koppla ihop två trådar. Tydligen hamnar det senaste inläggsnumret sist även om det inlägget ligger först i tråden. Jävla skit. Så, som jag skrivit nedan:
Ja, jag väntar på mitt fysiska ex av Fantasy!. Beställde i torsdags så det lär komma i början av veckan, I guess. Så länge bläddrar jag lite hit och dit i PDF:en. Jag känner mig pepp och det ser ut som att det kan bli att lira Fantasy! rätt så snart. De spelare som hittills fått höra om spelet är iaf på - men varför skulle de inte vara det... Känner jag dem rätt är detta just deras tekopp. De är uppväxta med DoD, de gillar fantasy mer än något annat osv.
Nå, jag skulle vilja köra mitt Fantasy! i någon ball ökensetting, eller motsvarande i alla fall. Ja, jag vill ha det orientaliskt tror jag. Nu är ju jag apluffig på geografi men ändå. Orienten känns som det jag skulle vilja likna.
Tyvärr har jag inte läst t.ex. Conan så jag har ärligt talat dåligt med inspiration, och det är just det. Jag skulle behöva lite tips och råd här för att kunna lägga upp lite "ökensetting". Typ det jag kommer att tänka på nu är senaste Conan-filmen och Aladdin liksom. Jag behöver något annat - fast inte litteratur, för det har jag inte tid till.
Vad ska man till exempel kolla på för länder?
Syrien?
Turkiet?
Egypten?
Kanske mer åt Afrika-hållet?
Kanske mer åt Asien-hållet?
... Varåt bör man luta sig?
Balla illustrationer?
Bra film? (som man iaf kan se delar av i mån av tid)
Vad är en cool ökenstukad/orientalisk setting för dig?
Över till att snacka öken...solvebring said:Ja, jag skapade nyligen en tråd för att få hjälp med att bygga en ökensetting, men det slog mig just att det bara kommer vara en del av världen och att jag vill skapa mer än så. Jag vill pilla med lite olika platser här i världen, även om jag just skulle vilja börja spela i orientalisk ökensetting först av allt.
Så, jag kommer nu att koppla ihop den här tråden med ökentråden så att jag kan skaffa mig en stor, vid tråd om hela världen i sig, så att jag slipper att skapa en tråd för varenda jävla plats i tänkt värld...
Ja, jag kommer alltså att använda hela den här tråden till att diskutera världsbygge i - allt mellan himmel och jord. Vill du använde den här tråden för ditt eget världsmakande så varsågod!
Ja, jag väntar på mitt fysiska ex av Fantasy!. Beställde i torsdags så det lär komma i början av veckan, I guess. Så länge bläddrar jag lite hit och dit i PDF:en. Jag känner mig pepp och det ser ut som att det kan bli att lira Fantasy! rätt så snart. De spelare som hittills fått höra om spelet är iaf på - men varför skulle de inte vara det... Känner jag dem rätt är detta just deras tekopp. De är uppväxta med DoD, de gillar fantasy mer än något annat osv.
Nå, jag skulle vilja köra mitt Fantasy! i någon ball ökensetting, eller motsvarande i alla fall. Ja, jag vill ha det orientaliskt tror jag. Nu är ju jag apluffig på geografi men ändå. Orienten känns som det jag skulle vilja likna.
Tyvärr har jag inte läst t.ex. Conan så jag har ärligt talat dåligt med inspiration, och det är just det. Jag skulle behöva lite tips och råd här för att kunna lägga upp lite "ökensetting". Typ det jag kommer att tänka på nu är senaste Conan-filmen och Aladdin liksom. Jag behöver något annat - fast inte litteratur, för det har jag inte tid till.
Vad ska man till exempel kolla på för länder?
Syrien?
Turkiet?
Egypten?
Kanske mer åt Afrika-hållet?
Kanske mer åt Asien-hållet?
... Varåt bör man luta sig?
Balla illustrationer?
Bra film? (som man iaf kan se delar av i mån av tid)
Vad är en cool ökenstukad/orientalisk setting för dig?