Nekromanti schysst webhotell och cms för kampanj-hemsida?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har skapat en googlegroup-mailinglista för en pbem-kampanj, och nu skulle jag vilja ha en hemsida att slänga upp lite info om spelet också.

En blogg är fel format för en sån sida, annars hade jag vetat precis hur jag ska göra.

Någon som kan tipsa om ett webhotell eller en service som erbjuder lite plats? Om det ingår ett extremt lätt cms, eller om ni har tips om ett sånt man kan slänga in själv, så tipsa gärna om det också.

Det kanske blev lite otydligt... jag är lite trött...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag använder Obsidian Portal (https://www.obsidianportal.com/) för mina vanliga rollspelskampanjer. Lätt att jobba med, man får en wiki och en blogg och speciella sidor för SLP:er och rollpersoner (och kan ha "hemliga" delar av varje sida)... Kort sagt, den är awesome just för rollspel.

Betalar man för Premium, vilket inte är så dyrt, kan man dessutom ha massor av kartor (som får ett google maps-interface) samt ett eget forum för kampanjen.

Enda nackdelen jag haft är att det varit lite trögt att få spelare att vistas där. Det är ju ändå på wrnu allt händer...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jarl said:
krank said:
Det är ju ändå på wrnu allt händer...
Ja, om wrnu hade haft folk som orkade bygga nya funktioner etc så vore det ju en klockren grej att ha. Det har pratats länge omk "spelgrupps"-funktioner, alltså att man kan ha sin spelgrupp/kampanj och då ha forum och wiki etc. Men det blev inget av.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag hittade faktiskt Google Sites tidigare idag. Känns konstigt att man måste googla efter den tjänsten för att hitta den... Den borde ju finnas med i listan över deras produkter, tycker jag. Likaså borde den finnas i min meny när jag är inloggad. Hoppas det här inte tyder på att de tänker ta bort den :gremtongue:

Iaf, ni får gärna fortsätta komma med förslag. Obsidian Portal kändes väldigt inriktat på bordsrollspel. Och google sites har ett sånt där wysiwyg-gränssnitt som är lite pyssligt. Tror dock att det är bästa hittills.