Nekromanti Sci-fi

DBS

Veteran
En kompis sitter och håller på SW från '84 tror jag. ska se om jag kan låna det.

Skulle gärna ta emot hjälp om storyn. Kommer lägga upp storyn då den är klar :gremlaugh:

Celledor

Hero
När du säger story menar du till en kampanj eller mer allmänt som en övergripande konflikt som är "inskriven" i spelvärlden?

Jag tror du behöver både stora, övergripande storys samt en mängd mindre som alla händer ihop och sakta leder till det mer episka.

DBS

Veteran
Striden om Ypon III varade i tio år. Detta är det största kriget som någonsin utkämpats. Grunderna till detta går långt tillbaka i tiden då de olika faktionerna (imperiet, kungahuset och republiken) kapprustade och en ny planet upptäcktes och man förstod att den var full med mineraler.
Denna planet låg utanför alla faktionernas gränser så alla ville direkt lägga beslag på den... Republikens styrkor var först att nå till planeten och han påbörja sin landstigning då imperiets flotta tillsammans med två omega-class carriers och sprängde alla landningsskepp innan de nådde land. På den tiden fanns det ingenting som kunde mäta sig med omega-klassen, varken i storlek eller styrka. Men denna planet var så viktig att ha i sin ägo att de genast samlade sina trupper och förklarade krig mot republiken.
Kungahuset bestämde sig för att under tiden republiken och imperiet krigade skulle de kunna smyga förbi och ta över planeten. Tyvärr tyckte inte republiken om denna idé och bestämde sig för att sända in ALLA sina skepp och som genom ett mirakel lyckades de vinna slaget om Ypon III efter tio år av strider.
Efter detta slag har det varit väldigt spänd stämning mellan republiken och imperiet.

En important event.