Själv har jag spelat SF i många år nu. Vår kampanj har rört sig över många platser och rollpersonerna har under tiden lyckats syssla med både det ena och det andra.
Kampanjen började i Mutant Rymd och har transporterats vidare via Mutant Chronicles. Den fick ett eget regelsystem som omarbetades flertalet gånger. Nu står spelet på egna ben med ett ytterst flexibelt regelsystem samt med en spelvärld som färgats av spel som Mutant, Rifts, Traveller, Star Drive, Kult och all cybernetik vi har kunnat hitta i Shadowrun, Cyberpunk och möjligtvis Neotech..
Nu tänkte jag dock bara kolla vad ni andra spelar för kampanjer i genren SF? Vilka regler har ni utgått ifrån? Är kampanjen en blandning av flera spel? Har ni byggt upp en egen spelvärld eller har ni använt en färdig spelvärld?
Tärningen är kastad...
Kampanjen började i Mutant Rymd och har transporterats vidare via Mutant Chronicles. Den fick ett eget regelsystem som omarbetades flertalet gånger. Nu står spelet på egna ben med ett ytterst flexibelt regelsystem samt med en spelvärld som färgats av spel som Mutant, Rifts, Traveller, Star Drive, Kult och all cybernetik vi har kunnat hitta i Shadowrun, Cyberpunk och möjligtvis Neotech..
Nu tänkte jag dock bara kolla vad ni andra spelar för kampanjer i genren SF? Vilka regler har ni utgått ifrån? Är kampanjen en blandning av flera spel? Har ni byggt upp en egen spelvärld eller har ni använt en färdig spelvärld?
Tärningen är kastad...