Nekromanti Scifivärldar - Det lilla extra

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Så! Nu börjar jag närma mig en stomme med diverse världar och riken med konflikter med mörkerherrar och mörkerhärskrinnor från dimvärldarna och deras interna konflikter och allianser mot folket i universum där kriget mellan dimvärldarna och universums folk står.

Nu behöver jag kryddor. Massa coola kryddor. Jag vill krydda stjärnkartan med små sköna kittlande saker som får max 5 meningars beskrivning i världskapitlet men som är tillräckligt spännande för att känna: Där kör vi vårt nästa äventyr.

Kom med edera utmärkta förslag!

tull

Hero
Kanske en ras med mer än två kön? :gremdrink:

En kultur som saknar underhållning och andra roliga grejer.

Möller

Hubert Hortlax
Ett stort skepp eller en hel flotta som tappade kontakten och tros driva runt i en sektor av rymden. Det är såklart intressant att hitta var, för skepp är värdefulla.

På en måne/avlägsen planet/stor rymdstation så har två raser/kulturer/stater levt fredligt rätt länge. Nu har dock enklaver av den ena gruppen plötsligt börjat dö i en märklig sjukdom. Vad är det som pågår?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
En högt utvecklad ras som försvann ur den fysiska världen för flera miljoner år sedan och nu endast existerar i en datorsimulering i ett distribuerat nätverk av nanoprocessorer som är spridda över hela den kända rymden och kommunicerar med varandra i överljushastighet genom att skicka signalerna genom andra dimensioner.

Ungefär som en Matrioshka-hjärna, fast större.

/tobias