Nekromanti Scrivener för rollspel?

Krille

Super Moderator
Jag fick tips om Scrivener, en mac-mjukvara som används för författande i flera olika former, och nu har kommit som Windows-beta. Jag har precis kört in den och det verkar vara ungefär det jag vill ha för själva textbankandet och skissandet.

Vad jag undrar är nu om någon här har använt Scrivener, och i så fall om denne någon har provat att använda den för rollspelsskapande; eller om någon plötsligt blir inspirerad av den här posten, toktestar Scrivener och kommer fram till att "ungefär så här borde man använda det för att skapa rollspel"?

Arfert

Facit
Fantasy! är gjord med Scrivener. Tokbra och jag är väldigt nöjd. Ett alternativ är Ulysses (som jag också använder) men det har jag mest för romanskrivande, tycker det passar bättre för det. Fast å andra sidan skriver jag också Fenix-recensioner och likande i Ulysses.

Men som sagt, till rollspel funkar Scrivener bäst, det är bättre på text som har en massa små komponenter och liknande.

Arfert

Facit
typ hade "mappar" för varje kapitel och "dokument" för varje avsnitt/stycke... minns inte de korrekta termerna, jag är ju hjärnskadad. :gremwink:

lätt att flytta om allt, vid behov.