Nekromanti Se mina RP illustrerade

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Asfeta bilder som jag redan sagt på ett ökänt socialt nätverk. Men, eftersom du postade det här i rollspelsmakande trots allt, nu får du redogöra för vad Magnus menar med "all inclusive-SL" och vad du tänker att det tillför till kampanjen! :gremsmile:

MattiasLejbrink

Swordsman
Basenanji said:
Asmegamäktigt!

Får man fråga vad det kostade?
400 kr per karaktär. Alltså 2.400 kr för sex stycken. Inte helt gratis men jag tänker att något ska man ju unna sig som heltidsarbetande sedan 17 år tillbaka :gremwink:

Det kan vara värt att nämna att jag fick vara väldigt involverad i processen. Jag skickade beskrivningar (rollformulär typ!) och lite kort om dem och sedan fick jag blyertsskisser. Sedan drog vi en vända till innan han tuschade. Han är van fantasytecknare så han kan improvisera det mesta på ett bra sätt.

MattiasLejbrink

Swordsman
Demonprinsessan said:
Asfeta bilder som jag redan sagt på ett ökänt socialt nätverk. Men, eftersom du postade det här i rollspelsmakande trots allt, nu får du redogöra för vad Magnus menar med "all inclusive-SL" och vad du tänker att det tillför till kampanjen! :gremsmile:
Javisst :gremsmile: Alltså jag tror att det är att jag som SL var väldigt involverad i att sätta ramen för karaktärerna och inkludera dem in världen. De kommer från byar som finns beskrivna i rollspelet, känner SLP som redan finns och så vidare. Jag har även skrivit deras bakgrunder utifrån diskussioner vi haft när vi skapade karaktärerna, alltså fyllde i rollformuläret. Hög uppstartskostnad för SL och en klar risk att man "tar över" men jag tror jag har igen det nu efter några spelomgångar då spelarna själva skapar mycket av äventyret, innanför de ramar jag upparbetat.

Sedan är det väl det administrativa att jag har med mig regelböcker, tärningar och så där. Samlar in alla rollformulär när vi spelat klart en omgång. Bokar tider. Det kan man ju lätt dela upp men jag tycker inte att det är så jobbigt.

Jag tycker det är en ständig balansgång hur mycket man ska förbereda! Klart det är bra att läsa på men risken (för mig i alla fall) blir att man blir låst vid att skeendet man förberett ska inträffa. Då kan det dra åt railroading plötsligt.

Min inställning just nu är att förbereda mig på ett generellt plan - hur ser landet ut, vilka bor där, vilka handelsvaror finns, vilken brottslighet, vilka monster och så vidare. Sedan nöjer jag mig med idéer eller uppslag på äventyr.

Vad tycker ni?

MattiasLejbrink

Swordsman
Arfert said:
Ah, bra grejer, skulle passa bra till Saga!*

*dvs Harn Light
Det kan jag tänka mig! :gremsmile: Jag är ju själv en hängiven läsare av Nor Bannog. Saga verkar röra sig i samma härad som Hârnmaster. Finns Saga förresten att köpa fortfarande?

Arfert

Facit
Nix, out of print, men jag har hört rykten om att Krille hade några ex kvar förr...

Planerar att trycka en ny upplaga, under året, men det blir nog först i höst i värsta fall, andra saker ligger före i planeringen. Svenska Kulter blev mer brådis till exempel. Men vi har köpt ett fin ny omslagsbild av Folmer.

Visar den igen:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Helt galet coola bilder. Gav mig en rejäl dos nostalgikänslor, för de känns som att de kommer direkt ur någon gammal DoD-version.

MattiasLejbrink

Swordsman
Arfert said:
Planerar att trycka en ny upplaga, under året, men det blir nog först i höst i värsta fall, andra saker ligger före i planeringen. Svenska Kulter blev mer brådis till exempel. Men vi har köpt ett fin ny omslagsbild av Folmer.
Ja den där är fin som fasen! Gillar att ni fått med ett icke-standard underlag (lerigt). Underlaget är som bekant en jäkligt viktig faktor i verkliga strider. Visst är det en som står och spänner av (eller på) sig skölden också? Och så minsann om det inte skymtar en liten drake i bakgrunden.

Var den den där Bohlin "tvingade" er att lägga på lite vimplar på borgen? :gremsmile:

MattiasLejbrink

Swordsman
Vitulv said:
Helt galet coola bilder. Gav mig en rejäl dos nostalgikänslor, för de känns som att de kommer direkt ur någon gammal DoD-version.
Det var lite jobb men en kul grej är att allt stämmer med karaktärerna. Utrustning, hårfärg, längd osv :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
MattiasLejbrink said:
Var den den där Bohlin "tvingade" er att lägga på lite vimplar på borgen? :gremsmile:
Det var nog jag :gremblush: Jag tyckte borgen såg lite trist ut innan, för att vara en så stor del av bakgrunden.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
MattiasLejbrink said:
Nej nej, jag skojade bara lite om ekonomibyggnader och får och sånt efter det började komma önskemål om vimplar från andra. :gremsmile: