Nekromanti Se "Your Highness"!

Necross

Swashbuckler
Riktigt rolig D&D-satir med Danny McBride (från "Eastbound & Down), James Franco (oväntat bra!) och Natalie Portman (orimligt vacker!). Även flera andra roliga roller som Charles Dance, aka Tywin Lannister.

Tyvärr har nån pryd konspiration sett till att filmen inte får svensk biopremiär öht, och släpps på dvd först i november. Det var väl lite för mycket blod och under bältet-humor för nån kristdemokrat med för mycket makt antar jag. Jag garvade så inihelvete typ hela filmen iaf, men den är absolut inte barnvänlig.

Trailer här, om nån missat den.

Anarchclown

Swashbuckler
Den var rätt rolig ja. Förmodligen bästa fantasyfilmen sedan Stardust i alla fall. Har iofs inte sett Conan än.

Necross said:
under bältet-humor
Är det bara jag som blir trött på all "suck my cock" osv som i princip ALLA amerikanska komedier har, jag blir bara less. Trodde att den här filmen skulle vara mkt bättre. Den var ok, varken mer eller mindre.

CapnZapp

Myrmidon
Den var okej, men inte mer än så. Nu när jag sett den förstår jag varför den inte togs in på filmrepertoaren.

En rejält supertramsig film, helt enkelt.

Som i 9 av 10 fall när det gäller fantasyfilm, sitter man där och tittar och frågar sig "hur kan det komma sig att de lagt ner all denna energi och alla dessa pengar utan att ha brytt sig om manuset för fem öre...?"

Därmed inte sagt den är dålig. Jag log ofta och skrattade ibland.

Nej filmens största synd är att den är så förbaskat oambitiös. Produktionen har potential, men ingen av de inblandade är intresserade av göra mer än en slarvig komedi.

Betyg: svag tvåa (ur ett allmänt perspektiv; lägg på en stjärna om du som jag är fantasyälskare för 3- sammanlagt)