Nekromanti [Sea Dracula] Spelrapport

RasmusL

Champion
Så, vi spelade Sea Dracula i lördags och det var riktigt grymt. Spelet är av någon anledning begränsat till sex spelare, vi struntade i det och spelade på sju (som sedan utökades till nio genom två fulla fransoser) och det orsakade inga direkta problem och tempot hölls förhållandevis högt ändå.

Spelet är skrivet på hela två sidor men trots den relativt stora mängden moment per sida var förståelsen inga problem och då ska sägas att vi spelade med folk som aldrig tidigare spelat rollspel, utbytesstudenter med bristfällig engelska och med en hel del alkohol i blodet. Det sätt spelet introducerar en spelstruktur snarare än allmänna regler är snyggt och det enda som jag skulle föreslå är att man skriver upp valmöjligheterna i Courtroom Scene på lappar för att skapa lite överblick.

Över lag var det sjukt kul och precis så galet som man kan förvänta sig. En av de kineser som var med satt de första fem minuterna och stirrade på oss andra oförstående innan han utbrast "Ah! I understand now that the object of this game is to not make any sense!" varpå han kom med i matchen på allvar.

Gällande de olika danstyperna så använde vi både existerande sådana så som tango, cha cha, m fl men också mer tolkningsbaserade varianter som "Hyenans Parningsdans" och "The Ni! Dance". Ingen av oss var dansexpert och fördelningen av segrar var ganska balanserad.

Spelomgångens höjdpunkt kom i form av ett pole dancing party för sju personer i ett rum helt utan "poles". Fem av fem sjögräsburgare och rekommenderas varmt som ett lysande och välskrivet festrollspel!

Länk till spelet:

http://seadracula.wordpress.com/free-dracula/

GnomviD

Heresiark
Coolt att ni spelade! Sea Dracula är ett sånt där spel som jag känner att jag borde spela, ba'f'att. Jag kanske utsätter folk för det på nästa fest. :gremsmile:

RasmusL

Champion
GnomviD said:
Coolt att ni spelade! Sea Dracula är ett sånt där spel som jag känner att jag borde spela, ba'f'att. Jag kanske utsätter folk för det på nästa fest. :gremsmile:
Det tycker jag att du ska, vi hade riktigt kul med det! Man ska även komma ihåg att spelet inte bara handlar om att dansa, speltiden var för oss ganska jämnt delad mellan det och teaterspelandet av sinnessjuka mordteorier kring vittnen så som "Hästen som inte finns" och bevisföremål i stil med "grönt som koncept i gräs". Spelomgången gav mersmak, minst sagt!

Sodivra

Champion
Elmrig said:
Spelomgångens höjdpunkt kom i form av ett pole dancing party för sju personer i ett rum helt utan "poles". Fem av fem sjögräsburgare och rekommenderas varmt som ett lysande och välskrivet festrollspel!
Du har fattat spelet precis!

anth

Vetefan
Hmmm - det här låter oroväckande likt något som Stövelkatten skulle kunna tänkas spela... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Elmrig said:
anth said:
Hmmm - det här låter oroväckande likt något som Stövelkatten skulle kunna tänkas spela... :gremsmile:
Spela någon gång? Jag kommer upp (Stockholm?)!
Forumsöl, forumsöl, forumsöl? *pekar på folk*

/Han som garvar när han tänker scenariot att spela SeaDracula när amerikanen kommer i oktober (och han var flamingon Mr Fox i spelomgången, som skulle bevisa att banan var en färg)