Nekromanti Seers of the throne och Kanye West

God45

#PrayersForBahakan
Ett av mina backburner projekt (det här är ett gammalat projekt som jag nyligen återupplivade) är en Mage: the awakening kampanj där spelarna är Seers of the throne. Det här är mer eller mindre en av mina anti-kampanjer där spelarnas mål är att hålla samman och skydda verkligheten istället för att försöka förstöra och avslöja lögnen den är som man ska göra i Mage.

Så jag satt och letade information och inspiration till plothooks, jag har en hel del skrivet om Detroit men det kommer inte räcka till hela kampanjen. Så jag letar runt och upptäcker att någon gjort en Mage: the awakening playlist på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=M37VucWh06Y&list=PL7DBD588C662A8A56

På den playlisten finns två Kanye West låtar. Den ena är Power och den andra är No Church in the Wild. Power har som jag tidigare visste den perfekta musikvideon till Seers of the throne, här är en bild från den:

Men även texten i låten är helt fantastiskt passande. Jag började leta runt i flera olika av hans låtar och hittade ännu fler saker som var passande. Här är några exempel:

Från Power:

No one man should have all that power
The clocks tickin' I just count the hours
Stop trippin' I'm tripping off the power
I embody every characteristic of the egotistic
He knows, he's so fuckin' gifted
I just needed time alone, with my own thoughts
Got treasures in my mind but couldn't open up my own vault
My child-like creativity, purity and honesty is honestly being crowded by these grown thoughts
Reality is catching up with me, taking my inner child I'm fighting for custody
With these responsibilities that they entrust in me
As I look down at my diamond encrusted piece thinking...

Från No Church in the wild:

Human beings in a mob
What's a mob to a king? What's a king to a God?
What's a God to a non-believer who don't believe in anything?
Will he make it out alive? Alright, alright, no church in the wild
Tears on the mausoleum floor
Blood stains the Colosseum doors
Lies on the lips of a priest
Thanksgiving disguised as a feast
It’s something that the pastor don’t preach
It’s something that a teacher can’t teach
When we die the money we can’t keep
But we probably spend it all cause the pain ain’t cheap: preach
Från Stronger:

Do anybody make real shit anymore?
Bow in the presence of greatness
Cause right now thou hast forsaken
I don't know if you got a man or not
If you made plans or not
If God put me in the plans or not
I'm tripping, this drink got me saying a lot

Så jag lägger in en massa Kanye West låtar i kampanjens soundtrack när jag tänker, varför inte bara lägga in Kanye West som en Seer of the throne?

En stor anledning i Mage till att folk väljer att knäböja till Exarcherna är att de kommer göra dig till en av "världens prinsar eller kungar". I den moderna settingen betyder det att de kommer göra dig rik, berömd, mäktig eller alla tre. Och vad man inte ska glömma är att inte alla Seers of the throne håller på med att jaga andra magiker, utan de håller på att förstärka Exarchernas grepp om verkligheten genom allt från ekonomi, politik, och kultur. Musik är en sorts kultur...

Vad tycker ni? Tror ni det kommer kännas tramsigt eller konstigt att ha med en riktig kändis som en NPC? Eller kan det hjälpa till att få spelet att verka mer verklighets bundet? Har ni några andra synpunkter?

God45

#PrayersForBahakan
Burnmoe said:
Instämmer!

Och, planera in att leda det över skype :gremwink:
Jag har fullt upp just nu och någon vecka framåt. Men i sommar kommer jag ha en MASSA tid. Så vi får se :gremsmile:

Jag skickar ett PM med en inbjudan om det blir av :gremsmile: