Nekromanti Seghet...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Pvp-dueller ("player versus player" står det för - det vet alla inbitna Diablo 2-spelare /images/icons/wink.gif) kan bli ganska sega. Framför allt därför att spelarna inte vill att den andre ska veta vad den ene planerar - exempelvis säger anfallaren "Öhhh jag gör ett kraftigt hugg mot huvudet!", försvararen säger då "Jaha! Då undviker jag det genom att ducka!", get the point? Det blir bättre om de inte vet vad den andre parten ska ta sig till.

Jag har funderat på att införskaffa hörlurar till spelarna så att de kan sätta på sig dessa när man vill diskutera något de inte ska höra.
Men... hur brukar ni göra för att snabba upp de "hemliga" striderna lite (att skriva på papper och skicka runt miljontals lappar är inte så smidigt)?

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

G

Guest

Guest
Det finns manöverkort som är perfekta när det gäller PVP dueller...

Mvh Ezzy

Lord Krooak

Veteran
Vi brukar ta fram min cd-spelare och plocka fram dom RIKTIGT stora hörlurarna...sen hör man inte ett smack..på hela dan!

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

Mederian

Warrior
Vi brukar helt enkelt skicka iväg den/de spelare som inte ska höra något iväg för att koka te, bygga korthus eller något. Det brukar fungera rätt effektivt. /images/icons/laugh.gif

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Sodivra

Champion
No problemo

Exakt. Eller så skickar man bara lappar. Tycker inte det verkar vara ett så stort problem...?

/Den ödmjuke Arvid, som inte vill att folk ska tro att han tycker att Plutonium är korkad eller så.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Det tar för lång tid [NT]

No Text

/P|uT0NiUm
Point

Click

Sodivra

Champion
För lång tid?

Slåss ni med varandra ofta eller? /images/icons/wink.gif

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

smaffy

Hero
När vi spelade rollspel förr i tiden hade inte rollpersonernas skicklighet eller tur någon som hellst skillnad för att avgöra vem som får in träffar på den andre. En goblin kunde vinna över en dödsdansare (DoD Chronopia, en goblin är uslast på allt, en dödsdansare är en gladiator som vunnit mer än 50 spel med typ 10 deltagare i varje spel), det gjorde ingen som hellst skillnad på hur bra dödsdansaren var. Det som avgjorde vem som skulle vinna var helt enkelt hur väl spelledaren tyckte om de olika gubbarna och spelarna som spelade gubbarna. Stridens förlopp kunde också styras på hur väl spelarna kände till reglerna, för om en spelare exempelvis kom på en paradox i någon regel kunde han utnytja den, kanske åberopa regler som har en avlägsen anknytelse till paradoxen och ogiltiförklara regeln som gör att hans rollperson dör. Ett tag hade endel i våran grupp diskutioner som i värsta fall kunde förstöra hela "spelkvällen". Det slutade med att vi splittade upp gruppen i två delar (ett tag var vi runnt 11 personer i våran grupp, alla försökte spela 'seriöst' samtidigt som de som för tillfället inte gjorde någonting pratade högljut med varandra), och slutade med Chronopia.

Det jag vill säga är att det kanske inte alltid räcker med att dölja sina handlingar med lappar. Ska man försöka döda en annan rollperson måste spelledaren var HELT oberoende, inte bry sig om utgången eller ha minsta lilla medkänsla med någon av rollpersonerna...

Smaffy är jag. blä.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: För lång tid?

Nej men när vi slåss så slåss vi mycket /images/icons/smile.gif.

/P|uT0NiUm
Point

Click

humongos

Veteran
Förbered lapparna då.(?)

Kan det inte vara en idé att ha förgjorda lappar med ex. "hög attack", "ducka" m.m. Spelaren ifråga tar den typ av attack eller försvar han vill utföra och lägger med sidan ner, sen får dom visa upp det samtidigt.

Tar för lång tid, jag ska säga vad som tar för lång tid: det här forumet! Har blivit äckligt trögt på sistone. =(