Nekromanti Segt ibland?

JorreDeMojjaS

Veteran
Har någon nått tips på hur man man få striderna att flyta på lite mera (jag tycker att strider i Eon går mycket "enklare" än i Neotech), hur noggran skall man vara med TO, vapen mm. Det är ju lite jobbit att hitta på egena värden hela tiden. Hur brukar ni köra när ni improviserar?

// JOrre -- muuuu

Robban

Hero
Ja du... viktiga slp-er bör man nog inte improvisera fram... men annars så brukar ju rp:na ha lite bättre TO än alla andra... jag vet inte... det är lite olika från gång till gång... jag låter oftast en eller två rp:er ha högre TO än någon SLP, men ibland inte...

/R - vet inte riktigt om han gör nåt vettigt...

Magnus L

Hero
oftast behöver man inte ta hänsyn till To tycker jag...
Det är ganska ofta som den ena parten snarare blir beskjuten än är direkt insatt i strid...

Absimiliard

Veteran
Det är väl som vanligt upp till dig som speledare, men diskutera saken med dina spelare å se vad dom tycker.

personligen, så improviserar jag ganska mycket och skippar massa regler när det passar, en oskyddad person som träffas av en automatkarbin kan man nog räkna med att han går ner för räkningen till exempel.

Så oftast räcker det om din spelare slår för att träffa och sedan skada(kan ju bli en skråma) och var det träffar (för lite dramatisk beskrivning). Resten av tabellerna kan man oftast skippa. Om det inte är en RP som blir skjuten dvs.(obepansrad...ofta!) vid andra tillfällen kan det vara viktigt... så som sagt det är helt up till dig.

"Yeah, I made the deciding vote on the jury, so what of it?"
- Famous last words.

Robban

Hero
I vår spelgrupp så slår SL (jag) för att träffa... det går lite snabbare, eftersom om det är en slp som blir träffad vet jag redan om han har skydd där, istället för att be spelaren säga vilket träffområde det blev...

/R