Nekromanti Segt på innehållsfronten

Olle Linge

Snigel
Hej alla glada användare. Hej ni andra också. Jag vill säga två saker.

I egenskap av innehållsredaktör vill jag be om ursäkt för att det under den senaste månaden gått otroligt segt med att publicera framförallt artiklar av olika slag. Nyheter och notiser har flutit på, eftersom Walium hjälper mig där (tack, tack). Anledningen till att det segat är att jag haft min dator på annan ort och inte haft alls lika mycket datortid som vanligt. Dessutom är jag nu på praktik, vilket innebär att jag inte har så mycket ork över att fixa med sidan. Nu har jag fått hem datorn och jag ska börja beta av det jag missat. Återigen är jag hemskt ledsen att det blivit på det här viset.

Det här känns lite onödigt, eftersom jag gör det mesta kring artiklar själv. Det är inte vansinnigt mycket att göra per artikel, men det kräver kontinuerligt arbete över tid. Jag vill gärna ha en medhjälpare till, vars huvudansvar blir artiklar av olika slag. Walium har axlat nyhets- och notisbiten på ett mycket bra sätt och något liknande på andra bitar vore mycket bra. På det sättet kan vi undvika att artiklarna slutar uppdateras bara för att jag är sjuk/plugga/äter glass. Jag söker någon som kan lägga kanske fem minuter per dag (jag tror inte att det tar så mycket mer) på att hjälpa till med detta. Du bör vara hyfsat noggrann, men i övrigt krävs egentligen inte så mycket. Det handlar om att läsa inkomna artiklar och publicera dem på sidan. Systemet är ganska lätt att lära sig och du behöver absolut inte vara någon mjukvaruguru.

Så kom igen: hjälp mig, hjälp oss, hjälp sidan att bli lite vassare!

G

Guest

Guest
Är det nu vi ska leka the apprentice? För att öka seriöshetsgrad så verkar det intressant men är det isåfall okej om man kankse inte är vid datorn en till två dagar per månad eller liknande?

Olle Linge

Snigel
Inga problem

Nej, det är absolut inga problem med det. Det är bra om du kan logga in och kolla av läget i alla fall några gånger i veckan, men varje dag är absolut inget krav. Dessutom får du ett litet käckt e-mail som talar om när det finns något att göra. Med andra ord märker man när man behövs och så våldsamt ofta kommer det inte artiklar.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Om inte...

...Zorbeltuss är upp för tasken, så anmäler jag mig även som frivillig. Att avsätta sådan tid borde inte vara några större problem. Då kanske jag gör något annat än bara lurkar :gremtongue:

G

Guest

Guest
Dags för

the apprentice, må den mest lämpade vinna :gremsmile:, jag ställer gärna upp, men jag tycker att det är bättre om Snigel själv väljer och inte någon av oss, dessutom kanske han vill ha fler alternativ innan han bestämmer sig (vad vet jag).

/Zorbeltuss som gärna hjälper till men dör inte om han inte får det.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Absolut...

...om jag nu bara visste vad the Apprentice var. Är det den där Trump-showen? :gremconfused:

Annars håller jag med dig i det mesta :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Så kom igen: hjälp mig, hjälp oss, hjälp sidan att bli lite vassare!
Ska bli ! =)
Hittar jag nått så är det självkalrt att jag sänder in et hit ! Dock brukar det nästan alltid vara nån som hinner före med samam nyhet, men ändå.. =)

Foggmock

Myrmidon
Jag har redan en ansökan inne när ni sökte regerin- jag menar redaktionsmedlemmar sist. Detta är något jag kan tänka mig att ställa upp på att göra.

Olle Linge

Snigel
Tack för visat intresse

Jag och Walium enades om att låta Endyamon hjälpa oss med innehållsarbetet. Det innebär nu inte att vi tycker att ni andra är skit. Tvärtom kan ni och andra fortfarande göra mycket nytta även om ni inte har ett formellt uppdrag. Vi behöver ju alltid innehåll till sidan, så att ragga material är alltid något som behövs för att göra sidan levande. Jag har också en del planer som kommer att kräva folk så småningom och de som hjälper till nu kommer att så småningom nötas ned till fotknölarna av arbetsbördan. Därför är det gött att veta att vi har minst två till som är beredda att ställa upp. Tack till er!