Nekromanti Segt

Rickard

Urverk speldesign
Är det bara min usla 56,6-uppkoppling som strular eller är rollspel.nu rätt labilt?

Forumen tar vääldigt lång tid och ladda och det är ungefär 10 på 1T20 att jag får felmeddelande (se nedan) jag går till en ny sida.

<HR NOSHADE COLOR=000000>
<H1>Internal Server Error</H1>
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, Olle@Johansson.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.22 Server at forum.rollspel.nu Port 80

Dessutom när jag nyligen besökte startsidan för rollspel.nu så såg hela sidan muppigt ut. Ungefär som om den inte laddats.. Bilderna var lite hur som helst, liksom texten.. Det blev normalt när jag laddade om (inte uppdaterade) sidan..

Innan jag laddade om sidan "skrollade" jag neråt på "muppsidan" och såg:

Warning: Too many connections in /usr/local/httpd/wrnu/scripts/db_require.php on line 23

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /usr/local/httpd/wrnu/scripts/db_require.php on line 23
Unable to connect to database

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte orkar kolla några fler inlägg utan kopplar ner sig för att koppla av

Eskil

Warrior
Rätt irriterande, speciellt om man råkar befinna sig inne på forumet och skriver inlägg. Vad hände egentligen?

Staffan

Myrmidon
Min teori är att servern var lite kinkig, och när Gardener skulle fixa den så åt den upp honom. Sedan fick den matsmältningsproblem och mådde inte alls bra ett tag, men nu verkar den OK igen.

Gardener

Champion
Överbelastning

Det är tyvärr så att servern är överbelastad till bristningsgränsen, vilket gör att en del mystiska fel uppstår. Det har varit på gränsen länge, men sedan ett par dagar tillbaka körs även Svenskamagic.com:s forum på samma server vilket har fått saker och ting att spåra ur.

Det enda vi kan göra i dagsläget är att stänga ner forumet, tills vi på något sätt kan uppgradera servern, vilket dock inte känns som något lovande alternativ. Om siten beter sig underligt är det enda man kan göra att koppla ner och återkomma vid ett senare tillfälle när det förhoppningsvis inte är lika många besökare.

Staffan

Myrmidon
Re: Överbelastning

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

sedan ett par dagar tillbaka körs även Svenskamagic.com:s forum på samma server

<hr></blockquote>

Aha, det kan ju förklara att sakerna har varit ovanligt slöa på senaste tiden... men bodde inte det forumet på nån server som Portal tillhandahöll innan? Och vad hände i så fall med den?

Gardener

Champion
Mer info...

De har valt att flytta forumet hit istället då det fungerade alldeles för dåligt på Portals server. Inte för att det blivit så mycket bättre, men förhoppningsvis löser det sig så småningom, när vi får möjlighet att uppgradera servern. Tillsammans bör vi kunna klara av att förbättra det hela något.

Tillägg
Svenskamagic.com har nu stängt av sina forum helt, vilket märks ganska tydligt då det faktiskt går att använda våra forum igen...

Om jag bara kan få tummen ur att öppna ett bankkonto så ska vi nog försöka få igång lite sponsring. Får vi in lite pengar då så bör vi kunna köpa de uppgraderingar som krävs för burken.

Eskil

Warrior
Re: Wooo...

Det måste vara en väldigt massa personer som går in på forumet runt midnatt.