Nekromanti Sekter?

nitro_junkie

Veteran
Hej hej!

Jag har blivit vald att vara SL och jag skulle vilja få lite information om någon ond (eller mini ond) sekt som är verksam i eller runt Staden Marek Pomian i Caserion.

Favelan

Veteran
Har ni Vandöda & Nekromanti kan du kolla i den... där finns mängder med sekter vilka, samtliga är typ über ond. Någon av dem borde kunna ha förgreningar till Marek Pomian.

/Favelan

Korpen

Hero
Hett tips är att ta insperation från vrkliga kulter och sekter. En sak som kan rekomenderas är att de tillber samma gud som resten av samhället, men på ett annat sätt, alltså att de är kätare snarare än "hedningar". Det fungerar nog bäst med Daak, men jag skulle mycket väl kunna se en kult som dyrkar cirza på diverse märkliga sätt.

Pendragon

Swashbuckler
Ond?

Hur är man när man är ond då?

Måste sekten ha som ändamål att lägga resurser på saker vars enda syfte är att vara elaka? Att vara taskig mot folk bara för taskighetens skull?

Eller räcker det med att de har ett högre ändamål som rpn:na inte sympatiserar med?

Krille

Super Moderator
Klipp dig och skaffa ett jobb!

"Måste sekten ha som ändamål att lägga resurser på saker vars enda syfte är att vara elaka? Att vara taskig mot folk bara för taskighetens skull?"

Du måste se det hela ur makroekonomiskt perspektiv. Som alla vet är Eons prislistor helt knas. Det beror på att det finns ohemula mängder ädelmetaller och ädelstenar i omlopp. Detta medför en svindlande inflation och en ekonomi i nedgång.

Så för att råda bot på detta så har man infört så kallade "onda sekter" och "monster", som samlar ihop likvida medel och låser upp dessa i långtidssparande, för att helt enkelt kyla ner en överhettad marknad. Äventyrare anlitas sedan för att återkalla en lagom mängd sparkapital som sedan spenderas på konsumtionsvaror och håller ekonomin vid liv i lagom hög takt. Detta är också en arbestmarknadspolitisk åtgärd för att pressa ner arbetslösheten. Dels sätter man äventyrare i arbete men arbetslösheten dras även ner på grund av de kringtjänster som de begagnar sig av, till exempel konsulttjänster i bibliotek och tempel, diverse nöjesetablissemang, hela restaurangbranschen, för att inte tala om alla dessa sekter och monster som hade svultit ihjäl om de inte hade haft ett ordentligt jobb.

Förklaringen kommer egentligen från en Café Tavelsjö som i halvfärdigt skick endast finns i The Handbok Anthology, och den bara ska in i Playelf!

Pendragon

Swashbuckler
Re: Klipp dig och skaffa ett jobb!

Ah... jag börjar greppa det här...

Låt mig gissa? Vixharziva's Sparbank?

Ymir

Liten kantbaron
Ont och gott är subjektivt i Eon.

Nåja, "Det Svarta Svärdets Beskyddare" har säkert något skumt i bagaget. Att de sedan har sitt högsäte i Marek Pomian gör ju inte det hela sämre, direkt. (Se "Religioner: Gudarnas Kamp").

Annars omnämndes ju en Danarth-fundamentalistisk nekromantikerkult i 'Demoner och Vandöda', och den höll till i Caserion med omnejd...kan emellertid inte erinra mig dess namn just nu.

- Ymir, försöker hjälpa lite iallafall.

Jokimmolator

Veteran
Hur man gör folk onda...

Ont och gott är subjektivt i Eon.
Enkelt fixat. Låt dem offra hundvalpar i badkar och måla pentagram med blodet samtidigt som de mässar "Blugugeblugu-Blugugeblugu-Blugugeblugu" så ska du se att de per defintion blir onda. Hjälper inte det får de väl ha med i sin organisations plattform att ta småbarn från godis, skrämma gamla tanter och deras mostrar samt förstås att döda alla som inte kan säga "Blugu Glubbu Blugblugg" tre gånger på under två sekunder.

Är det någon som verkligen påstår att någon som är vid sina sinnens fulla bruk och gör detta inte kan kallas ond per definition? :gremcrazy:

Grendel

Warrior
Re: Hur man gör folk onda...

Att ta småbarn från godis tycker åtminstone JAG låter väldigt ont! :gremtongue:
Men frågan är väl om de då är vid sina sinnes fulla bruk? :gremgrin: