Nekromanti Sekundärattribut och stridskonstfråga

Krille

Super Moderator
Leta inte efter konspirationer som inte finns

"Först och främst, man tränar inte färdighter varje vecka."

Nu plötsligt förstår jag varför grundskolan anses vara så dålig idag... /images/icons/wink.gif

"Hur kommer det sig att ni valde 8 enheter per nivå efter fc 15 och 20 enheter per nivå efter fc 20? [snippeti] Jag vill bara höra historien bakom detta att ni valde vad det ska kosta att höja färdigheter."

Du kommer förmodligen inte att tro mig, men det berodde helt enkelt på "gut feeling". Fyra respektive åtta (vilket var vad vi skrev först) kändes för lite, så vi ändrade detta till åtta respektive tjugo. Dessa siffror fastställdes ganska långt innan Calle körde sina Excel-ark för att bedöma väntevärdet på antalet slag som behövs för att förbättra färdigheter. Att de siffror som vi spikade ca 1995 råkade stämma någorlunda överens med verkligheten hade jag ingen aning om förrän Deluxe kom ut två år senare.

Som sagt var, leta inte efter konspirationer som inte finns.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Leta inte efter konspirationer som inte finns

Men det är väl sant att trycksvärtan i era moduler orsakar hallucinationer, impotens och böldpest?

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Helmgast
Re: Leta inte efter konspirationer som inte finns

Jaja, det är sannolikt att även de mest osannolika händelserna inträffar. Fritt efter någon filosof. Jag ger mig väl, ni vill ju inte erkänna. Men det var en kul diskussion och faktiskt, en kul slump. För övrigt så har jag redan slutat grundskolan, men det har inte så mycket med skaen att göra.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.