Nekromanti Seminarier på SSK

Ackerfors

Alas, your rapids!
Såg just följande:
stockholm.spelkonvent.se said:
Seminarier
Under lördagen kommer vi att hålla seminarier, diskussioner och uppvisningar i skolans aula.

12–13 Christoffer Krämer – spel: från idé till färdig produkt.
14–15 Paneldiskussion om spelberoende.
15–16 Henrik Örnebring – äventyrskonstruktion – på konvent och för den egna spelgruppen.
16–17 Tobias Wrigstad – konvents- och rollspelskultur i Danmark och Finland.
17–18 Anders Blixt, Håkan Andersson, David Skogsberg – konsten att skapa en kampanjvärld.
19–20 Nils-Erik Fahlvik från ARMA diskuterar och demonstrerar medeltida kampkonst.
21–22 Järnringen presenterar sitt kommande science fiction-rollspel, Coriolis.
Jag tycker det är intressant med seminarier, som fenomen, som behandlar spel och funderar på att kolla på/delta i åtminstone ett par av dem i mån av tid. Vad jag däremot tycker är tråkigt är att seminarierna och dess seminarieledare är så sparsamt presenterade på hemsidan. Är det någon som kan presentera seminarierna mer ingående och förklara varför jag borde gå på dem?

Är det någon annan av er som ska på SSK som ska delta i seminarierna?

Rickard

Urverk speldesign
Får man gå på seminarierna om man inte är anmäld på konventet? Det räknas som arrangemang, va?

/Han som annars har hittat något att göra på lördagen

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Seminarierna får man bevista även om man bara är där som icke-betalande besökare.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
zOMG! Nisse!

Okej... vem filmar Nisses seminarium och lägger ut på wrnu? Jag vill sååå jävla gärna se. :gremblush:

Illern

koppariller
Det kan vara lugnt; jag har hört rykten om att han lurat dit Faehrengaust som slagpåse :)