Nekromanti Sen och ensam till SävCon

Möller

Hubert Hortlax
DeBracy väckte ett begär hos mig nu senast på forumölen. Ett begär att vända nosen norrut och spela rollspel med skäggon som pratar härligt. SävCon alltså.

Men det finns hinder. SävCons hemsida ställer upp två. Dels finns bara laganmälan. Ska jag ta det som att om jag inte är välkommen om jag inte har med två polare?

Dels var sista anmälningsdagen igår. Jag kommer inte veta förrän runt torsdag eftermiddag om jag verkligen kan åka (eller om jag behöver även fredagen på mig för hemtentan). Finns det ändå möjlighet att komma?

Dessutom har jag möjlighet att tigga skjuts/vara medförare på nedvägen. Men först på måndag morgon/eftermiddag. Så jag en soffa att slagga på skulle underlätta.

GnomviD

Heresiark
Nu kan jag väl inte lova helt säkert, eftersom det inte är jag som har kontakten med arr, men om du tar med dig ett spel och hänger med oss i indierummet så lär du väl kunna komma in utan anmälan. Likaså om du skicka ett mail till arr och säger att du är villig att spelleda något pass. Det brukar _alltid_ vara kort om spelledare på SävCon.

Är du inte sugen på att spelleda är nog ditt säkraste kort att satsa på att antingen maila arr och be dem peta in dig i en ofullständigt lag (vilket väl borde gå), försöka ragga lag via facebook-sidan, eller komma som hangaround i indierummer och fylla ut ofullständiga grupper.

Nu är jag inte arr, så lita inte helt på vad jag säger, men jag har väldigt svårt att tro att det inte löser sig. Kasta ett mail till arr så kan ni nog reda ut det där.

Vad gäller att hitta en soffa att slagga på borde det inte vara svårt. Om inte nån av Umeåborna på forumet anmäler sig, säger Korpa att hon kan höra med sitt (stora) nördkontaktnät i Umeå om det är någon som kan ta en gäst. Så det där löser sig.

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Att hänga i Indierum är jag ganska bra på. Kan ta med Full Light, Full Steam och vara sådär halvförberedd på att köra det =)

Hur är det med entréavgift då? Läser på hemsidan att »ingen kontant betalning på konventet godkänns«. Men du kanske menar att eftersom jag deklarerar att jag vill spelleda i Indierummet så löser det sig?

(Att spelleda pass är nog inte aktuellt, har inte tid att förbereda mig och det är inte schysst att ge en dålig spelupplevelse)

Korpa

Umenörd
Som spelledare i Indierummet så är man med gratis och nu i år ska vi få mat också, har jag hört ryktas. Har du tur blir du isf inkluderad i det också, lite beroende på om mat är planerat efter det antal spelledare vi var när vi tog kontakt med arr.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Яellöm said:
Hur är det med entréavgift då? Läser på hemsidan att »ingen kontant betalning på konventet godkänns«. Men du kanske menar att eftersom jag deklarerar att jag vill spelleda i Indierummet så löser det sig?
SävCon är betydligt mer informellt än GothCon så vi (ja, du och jag och alla andra) spelledare behöver inte anmäla oss. Kom om du kan, allt annat ordnar sig. Innan lördag börjar kommer du ha minst ett spel till du kan leda.

Glöm inte badbyxor. Det är traditionsenligt bad på lördag kväll!

DeBracy

Korpa said:
Som spelledare i Indierummet så är man med gratis och nu i år ska vi få mat också, har jag hört ryktas. Har du tur blir du isf inkluderad i det också, lite beroende på om mat är planerat efter det antal spelledare vi var när vi tog kontakt med arr.
Jag har lovat arrangörerna typ 18 spelledda pass + drop-in. Något exakt antal spelledare har vi aldrig diskuterat i år. ^^

GnomviD

Heresiark
DeBracy said:
Glöm inte badbyxor. Det är traditionsenligt bad på lördag kväll!
Äh, glöm badbyxorna. Det är traditionsenligt bastu (ochingetannat) på lördag kväll. :gremwink:

DeBracy

GnomviD said:
Äh, glöm badbyxorna. Det är traditionsenligt bastu (ochingetannat) på lördag kväll. :gremwink:
Hörrudu din n00b, det här blir mitt tionde SävCon så mig kan du inte läxa upp om konventets traditioner. Att du tillhör någon slags apart utbrytarsekt är helt okej för mig (bastu är ju trevligt), men att presentera det som den rätta läran tyder enkom på ungdomlig törst efter att få vara upprorisk. *hytter med käppen*

Korpa

Umenörd
Jag läste precis att det finns ett lag inplanerat för ströspelare utan eget lag, så om du vill spela konventsspelen kan du anmäla dig och bli inpetad i det laget.

Möller

Hubert Hortlax
Just nu ser det väldigt bra ut med hemtentan. Eller, tja, det borde nog vara G-nivå på skiten.

Hursomhelst, skulle det t.ex. vara möjligt med en kontaktperson, ett telefonnummer, så att jag inte står och fryser ihjäl eller drunknar i Sävarån?

DeBracy

Möller said:
Hursomhelst, skulle det t.ex. vara möjligt med en kontaktperson, ett telefonnummer, så att jag inte står och fryser ihjäl eller drunknar i Sävarån?
Men självklart! Du säkert få två också. Mitt tåg är framme i Umeå strax efter 15 på fredag så det kanske vore bra med en kontakt på plats också. Jag pm:ar numret till min telebobo i alla fall.

Korpa

Umenörd
Hur är det, ska jag höra mig för bland mina Umeå-polare efter sovplats åt dig?

Möller

Hubert Hortlax
Korpa said:
Hur är det, ska jag höra mig för bland mina Umeå-polare efter sovplats åt dig?
Gärna, men jag vill verkligen inte vara till något trubbel.

Trubbel är vad man har släkten i Burträsk till, så krisar det har jag alltid dem =)

Korpa

Umenörd
Burträsk är fasligt långt bort och det är inget besvär för mig att fråga. :gremsmile:

Är du pälsdjursallergiker?

Möller

Hubert Hortlax
Korpa said:
Är du pälsdjursallergiker?
Nej.

Har nog inga hang ups som skulle omöjliggöra en matchning och är i allmänhet rumsren.

Korpa

Umenörd
Jag har lagt ut en förfrågan på facebook. Linus, alltså arrangören för sävcon, har sagt att han kan höra sig för bland folk, så jag vågar nog påstå att du har en garanterat sovplats. Exakt var återstår att se, men det löser sig.

Korpa

Umenörd
Och nu har du en soffa att sova på hos min kompis Johan. Jag kan ge dig hans nummer när vi ses på konventet.

Möller

Hubert Hortlax
Korpa said:
Och nu har du en soffa att sova på hos min kompis Johan. Jag kan ge dig hans nummer när vi ses på konventet.
Tackar!

Då ses vi där då.