Nekromanti Senast spelade äventyren?

G

Guest

Guest
Jag tänkte att det vore kul att se vad alla dårar spelat för något sista tiden! Vilka är dem senaste 5 äventyren ni spelat i D&D?

Våra 5 senaste: (1-5 där 5 är pågående/senast spelade)

1. Return to the Keep on the Borderland (Wizards)
2. The Wizards Amulet, del 1 (Necromancer Games)
3. The Crucible of Freya, del 2 (Necromancer Games)
4. Destiny of Kings (TSR, konverterat från AD&D)
5. The Vault of Larin Karr (Necromancer Games)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hmmm...

Nu ska vi se, jag vet inte hur mycket det här ger egentligen, men visst, det senaste vi spelat i D&D förutom Dungeon of Doom.

1. Improviserat/egenskrivet
2. Improviserat/egenskrivet
3. Improviserat/egenskrivet
4. Improviserat/egenskrivet
5. Improviserat/egenskrivet

Typ.

thark

Hero
(I den kampanj där vi faktikst kör med publicerade moduler...)

Deep Horizon håller vi på med här, vilket föregicks av någon relativ kortis från Dungeon Magazine, vilken i sin tur föregicks av Heart of Nightfang Spire.

Med ett—oftast ganska långsamt spelat—spelmöte i veckan räcker Core-modulerna rätt länge. Ibland flera månader vardera. :) (Vi tar sån tid med striderna nu på de "högre" nivåerna att det ofta inte hinns med mer än 3 encounters på en kväll.)

Kvaliten på Core-äventyren är lite sådär—vissa är mer intressanta, vissa mindre—men den största bristen är IMO att de missade chansen att ge dem någon röd tråd. Visst, de är gjorda för att kunna spelas helt separat, och det är bra, men de hade väl kunna knyta in någon koppling som ger mervärde eller igenkänningsfaktor när man spelat alla utan att hindra separat spel?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Min lista

Senast: Death in Freeport (fast med WFRP-reglerna, konstigt nog. Funkade inte helt bra)
Näst senast: Shadows of the Last War (Eberron)
Innan dess: Gryphon's Legacy
Och innan det: Fright at Tristor
Och för det: The Sunless Citadel

/M

Storuggla

Champion
Re: Min lista

"Senast: Death in Freeport (fast med WFRP-reglerna, konstigt nog. Funkade inte helt bra)"

Jasså det var det! Nåja, du tror inte att det inte gick så bra för att spelarna var en påse nötter då? :gremsmile:

Storuggla, blodprovsfrossa

Hunk

Hero
Om jag minns rätt är nedanstående de senaste äventyr jag spellett (senast överst). Under denna period har jag även spelat ett par av en kompis hemmagjorda äventyr (han är en betydligt bättre äventyrsskapare och spelledare än jag, som föredrar köpta grejer).

1. Howl of the Wolf (från Glades of Death, Necromancer Games), som dock motifierats en hel del av mig
2. Egenskrivet (inspirerat av gratisäventyret Serpents of Dargin Green eller vad det nu hette...)
3. The Mysterious Tower (Goodman Games)
4. The Tower of Karastal (fanskapat gratisäventyr, som går att finna på www.judgesguild.com)
5. Egenskrivet, där dungeonkartan snotts någonstans på nätet eller ett konverterat äventyr från Book of Treasure Maps (Judges Guild) - kommer inte ihåg vilket av dem vi körde sist

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nja

Plotten var uppenbarligen anpassad till ett högre tempo än vad jag är van vid från WFRP. I D&D hade det passat bra, men i konverteringen vart det inte optimalt.

Fast å andra sidan, ni var ju mer intresserade av annat ...

/M

Terrasol

Veteran
Dålig fantasi? ;-)

"1. Improviserat/egenskrivet
2. Improviserat/egenskrivet
3. Improviserat/egenskrivet
4. Improviserat/egenskrivet
5. Improviserat/egenskrivet"

Samma äventyr 5 gånger i rad? :gremsmile:

// Terrasol, missuppfattar

G

Guest

Guest
Re: Min lista

The Sunless Citadel för 4 äventyr sen?

Så ni är fortfarande i startgroparna?

G

Guest

Guest
Jag håller med dig om den röda tråden.

Tyvärr får man som DM göra det helt själv!

Pom

Swashbuckler
Jag svarar med köpeäventyr - visst kör jag normalt egengjorda, men eftersom du frågar "vilka" är du knappast intresserad av sådana svar. :gremsmile:

1: Desert of Desolation (1E AD&D, konverterad till ett eget system)
2: Dragons of Despair (1E AD&D, konverterad till 3.5)
3: Against the Cult of the Reptile God (1E AD&D, konverterad till 3.0)
4: Night Below (2E AD&D, ja, det var ett antal år sedan)
5: Under the Dark Fist (2E AD&D, ja, det var också ett antal år sedan)

Hm, det var någonting i en gammal Dungeon också som förmodligen skall in på 4.5.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Du vet hur det blir ...

... man börjar på en kampanj ... sen och spelar man några äventyr ... och sen börjar man på en ny ... :gremlaugh:

/M

EchonCique

Hero
Köpeäventyr, vad är det?

Köpeäventyr? Jag har spelat två stycken köpeäventyr de senaste fem åren, spelar i princip aldrig köpeäventyr.

1) Crown of Shadow, Midnight
2) Giovanni Chronicles, Vampire: The Masquerade