Nekromanti Senaste infon [SagaGames]

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Efter att ha legat still några månader har vi börjat jobba med Parallel Worlds-boken igen. Har även börjat ett projekt tillsammans med Kaledioskop, Haragada Classic.. ett enkelt Sword & Sorcery-spel, som bygger på Kaledioskops rollspel Haragada.

Vi har även fördjupat vårt samarbete med Mindless Gaming… mer om det senare.

/ Tomas
Texten ovan är ny för mig men är postad på SagaGames blogg redan i januari 2009.

Jag tycker det låter mycket intressant. Jag trånar efter PW-boken.

Haragada, Classic, Kaledioskop?

Vad ska du gör med Mindless Gaming, tell me, tell me now!

ARFERT, berätta mer.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Haradgada Classic är ettarbetsnamn.. det är Haragada-kampanjen men med ett mer "klassiskt" regelsystem. Layoutar det just nu.

PW-boken är i det närmaste klar.. jag kommer göra det sista när jag har råd att trycka. Vilket jag inte har nu.

Med Mindless samaratar jag med bland annat deras befintliga spel, plus att de hjälpt mig med lite innehåll till Saga 2.0. Sen har vi hemliga projekt på G. Får återkomma om det.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Mycket på gång.

Måste säga att det är kul att SagaGames håller fanan högt tillsammans med Mindless och Kalle nu när Riot och Järnisarna verkar ligga lågt.

Keep up the good work, Arfie!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
mycket på gång ja, men svårt att få klart grejerna... dvs trycka dem och få ut dem...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Med Mindless samaratar jag med bland annat deras befintliga spel, plus att de hjälpt mig med lite innehåll till Saga 2.0.
När 2.0 ändå är på tapeten så kan jag väl erkänna att jag är lite nyfiken på om du börjat få nån klarare bild av vad som tillkommer eller ändras från första versionen? Friserad färdighetslista samt några nya för- & nackdelar verkar rätt troligt. I övrigt? Något material från den tänkta spelledarboken, eller ska den fortfarande ut först?
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
mycket på gång ja, men svårt att få klart grejerna... dvs trycka dem och få ut dem...
En tanke, som du säkert har lekt med, men är lulu.com ett alternativ för Sagas spelledarbok, Calanor, Haragada Classic och PW-boken?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det som är planerat är att införliva spelledarboken i grundboken, några nya introäventyr (de gamla byts ut), kanske lite tilläggsregler, lite små-errata, sen får vi se...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja jag har tänkt på lulu.. för Haragada Classic och kanske för PW-boken... Calanor... ja, ska tänka på saken.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
ja jag har tänkt på lulu.. för Haragada Classic och kanske för PW-boken... Calanor... ja, ska tänka på saken.
Det är sant. Calanor kanske ska göras på samma sätt som Saga. Det blir ju riktigt snyggt så (men fin bindning, SMILE).
 
Top