Nekromanti Senaste nytt från Wizards

Staffan

Myrmidon
Men...

Några Celestial Badgers är det väl inte frågan om för druider? Summon Nature's Ally kan få fram vanliga djur, inte djur från de yttre planen.

Jag skulle iofs kunna tänka mig att låta druider använda elementartemplates (från Manual of the Planes) som präster använder Celestial/Fiendish-templates.

Staffan

Myrmidon
Tja, på den gamla goda tiden behövde druider minst 15 i Charisma, så då var alla druider babes :gremsmile:

(jaja, jag vet att Charisma != snygghet, men det var mer snygghet inblandat på den tiden)

Staffan

Myrmidon
Kamelnitpick

Kameler har redan två pucklar. Om de har en kallas de för dromedarer.

Netfeed

Swashbuckler
wäll

nu skall vi inte vara sådana, den är hårig har minst en puckel och kan överleva länge i en öken == en kamel, puah

Troberg

Sinister eater
Re: Kamelnitpick

Kameler har redan två pucklar. Om de har en kallas de för dromedarer.
Fast i stort sett bara i Sverige. I de flesta länder är de alla kameler (se bara på cigarettpaketen...). I Jordanien där jag bott ett tag visste man inte vad en dromedar var, trots att det var den enda variant man hade.

Dessutom råkar jag veta hur mycket de kostar om någon är intresserad...

Så i ett engelskspråkigt spel som D&D är det helt korrekt att kalla dem kameler.

Netfeed

Swashbuckler

Dessutom råkar jag veta hur mycket de kostar om någon är intresserad

okej vad kostar de då? din först födda dotter mot 40 kameler?

Troberg

Sinister eater

okej vad kostar de då?
Beroende på kvalitet och sånt så kostar de mellan 3000-5000 kr. Sugen på ett husdjur?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Skillnad på öken och öken ...

Dromedarer är byggda för varma sandöknar; kameler (som är betydligt hårigare än dromedarer) för klippöknar med kyliga vintrar.

Otroligt fula djur för övrigt.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tänkte visst på Summon Monster (nt)

NT = Nominalböjd Torvmullsklosett

Troberg

Sinister eater
Re: Skillnad på öken och öken ...

Dromedarer är byggda för varma sandöknar; kameler (som är betydligt hårigare än dromedarer) för klippöknar med kyliga vintrar.
Egentligen varmt och kallt, sand oresp klippöken spelar ingen roll (Jordanien har till exempel till stor del klippöken, men bara enpuckliga kameler.

Jag föredrar att betrakta det som att de enpuckliga är sportmodellen, tvåpuckliga motsvarar en volvo och de nymodiga trepuckliga en minibuss.

Otroligt fula djur för övrigt.
Japp. Men inte lika fula som den invasion av larver som håller på att äta upp mina buskar. Gissa om jag ska köpa bekämpningsmedel! Jag kommer att bli bombad av Bush...