Nekromanti Senaste nytt om Monster i Mundana & Vapenmästaren

Blasphemy

Swashbuckler
Hallå hallå...
Tänkte komma med lite uppdateringar om vad som händer här på Neo... För det första kan jag säga att för att hålla en god Neogamestradition igång så kommer Monster i Mundana samt Vapenmästaren bli försenade något. Detta beror delvis på semester, glassätning och det faktum att det var mer pill, puts, nyskrivningar och funderade än vad vi trodde det skulle vara.

Vi har helt enkelt missbedömt planeringen något.

Dock är det två riktiga mördarmoduler som kommer att släppas. Vapenmästaren kommer bli riktigt fullmatad med allt från smidestekniker, krigarordnar, stridskonster, stridsakademier och en sjuttsing massor med Vapen och rustningar samt en hel del annat.
Kapitlen ser ut som följande: 1. Krigaren, 2. Vapen, 3. Rustningar, 4, Vapensmeden, 5. Stridskonster, 6. Berömda krigare, 7. Legendariska vapen.

Monster i Mundana är inte sämre. Förutom alla olika typer monster så förklaras det vad som gör att ett monster räknas till just ett monster. Monstrens ursprung och utbredning samt tips till spelledaren. Därefter finns det regler för hur man tränar och tämjer monster och mycket mer. I slutet finns det ett appendix där det tas upp vad man kan göra med exempelvis ett enhörningshorn, fagorussaliv eller Pantherakörtlar. Det förklaras även hur monsterkomponenterna fungerar när man använder dem som alkemiska preparat. Dessutom finns det en storleksjämförelse över alla monster.
Kapitlen är 1. Introduktion, 2. Monster, 3 Appendix.

Så när kommer då dessa makalösa böcker. Ja de skickas till tryck i början av nästa vecka och kommer bli där i cirka tre veckor innan de är färdigtryckta... (det kan gå snabbare, det kan ta längre tid). Men när vi vet exakt när de kommer så kommer vi att meddela här på forumet samt i neogames nyhetsbrev...

Aber aber...

Ha det bra era rollspelande kämpar och ha en riktigt bra sommar.

Duddmannen

Hero
Tack för info!

Tack så mycket för informationen. Det är sådant här som gör att vi gillar Neogames produkter! Hoppas att planeringen stämmer, vi kan knappt bärga oss nu!

/Duddmannen
:gremlaugh:

Silvervarg

Warrior
Ni kanske skulle skriva under 2003 (eller va det är för år) och när allt är klar så skriver ni att den är klar......

WolmerX

Warrior
Det där me mosterdelar i alkrmiska processer låter intressant.. Kan jag ana utvecklade regler om alkemi i framtiden?

Perenna

Swordsman
Ni kanske skulle skriva under 2003 (eller va det är för år) och när allt är klar så skriver ni att den är klar.....

...och då har det visat sig att folk gapar, skriker och skäller ÄNNU mer!

Nej, jag föredrar då att releasedatumen uppskattas, samt att de gärna hör av sig då det visar sig att deadlinen spricker.

Silvervarg

Warrior
Då kan de plusa på en månad på det releasedatum de tänkt sig så har det ju det rätta datumet, S&P var ju nästan en månad försenad. Jag tycker faktiskt att det är lite dålig att de aldrig lyckas i tid.... men hellre vänta 1 månad extra på någe bra eller få någe mindre bra direkt....
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge (Fast jag är skeptisk, jag tror inte modul är gott).

Emil

Hero
Skyll på mig om S&P :)

Anledningen (åtminstone en av dem) till att S&P blev försenad var att jag klagade en massa under korrekturläsningen på att där fanns alldeles för lite praktiska beskrivningar om hur man färdas till havs. Att skriva till ett nytt kapitel om detta tog så klart en del extra tid.

Så du kan skylla på mig för att modulen blev försenad... :gremsmile:

/Emil

Helmgast
Re: Skyll på mig om S&P :)

Dessutom kan ju tilläggas att jag korrade 80 felaktigheter på ungefär lika många sidor enbart sista dagen (alla fick inte genomslag hos CJS, men iaf). Hade boken inte varit försenad så hade den haft ungefär 50 fler stavfel, och fartygens hastighet hade baserats på vinstyrkan och inte vindstyrkan... :gremsmile:

Pearly*

Veteran
Smygfeedback på Riddaren.

Vapenmästaren kommer bli riktigt fullmatad med allt från smidestekniker, krigarordnar, stridskonster, stridsakademier och en sjuttsing massor med Vapen och rustningar samt en hel del annat.
Hoppas då att det blir bättre information, om hur man ska utforma rollpersonen, än det var i Riddaren, som ju var helt hopplös på den punkten. Dessutom hoppas jag att ordnar och liknande kommer vara mer ingående beskrivet. Överhuvudtaget känns det som om Neogames krigamoduler är på tok för allmänt hållna. Mer djup och bättre exempel för hur man ska tillämpa reglerna på sin egen krigare när man skapar denne skulle uppskattas.

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Vill bara lägga mitt ord...

till delen om förseningen, när jag fick veta att Vapenmästaren blir försenad så måste det sägas att jag blev (ursäckta ord valet) fly fördannad, jag har hoppats att den skulle koma tillräckligt tidigt nog att få den till den 1 Augusti(min födelsedag). Detta inläg är bar till för uttrycka mitt (tillfälliga) missnöje med Neogames dåliga tajming (nu har jag luftat mit ego lite också :gremgrin:)
Vill bara hoppas att boken inte blir mer försenad, tack för att jag har fått säga mitt.