Nekromanti Seriös D20-produkt... nästan

Oldtimer

Slava Ukraini!
Are you looking for a product that will satisfy your every need? Are you looking for a product that will sing you to sleep at night and shave your stubbly face in the morning? Then you probably want Braun's new singing shaver.

If, however, you are looking for an RPG supplement that is a little on the odd side for [FREE, then you've come to the right place. The Book of Oafish Might is a 34-page excursion into the slightly (ok, VERY) eccentric side of gaming.

"What, pray tell," you may ask, "is included in this dismal little product?"

Well, Olaf, how about:

<ul style="list-style-type: disc">[*]Ten uses for a pre-animated iron golem!
[*]"New" fantasy prose, aged for more than 13 years!
[*]Odd creatures such as the lurking lettuce and the forum troll!
[*]New and bizarre templates to create creatures from the ridiculous to the ridiculously sublimely ridiculous!
[*]A table of contents!
[*]Ubiquitous new spells and feats!
[*]And much, much more!
[/list]

So what are you waiting for? It's free, it's fun, and it's printed on 100% recycled electrons to save the environment! Download yours today and see for yourself why no one in their right mind is talking about The Book of Oafish Might!
Sliverthorne Games slår till igen.

/Mikael

Hunk

Hero
Eftersom mitt största mål i livet är att bli ett forumtroll känns det rätt skönt att veta mina stats. PDF:en är helt klart nedladdningsvärd (eftersom den är gratis). De flesta gamla D&D-spelare har ju någon gång undrat vilka egenskaper medlemarna ett troglodytrockband har och nu får vi svaret (jag har tidigare varit tvungen att improvisera när mina spelare har frågat, men har aldrig varit helt nöjd med min egen ösning).

COMBAT

A forum troll baits its victim with a trite, unsupported insult in the Common tongue. This typically is some variation of “Your favorite system sucks”, or “X is the worst thing ever”. If the victim fails a Will save (DC 17), he or she mistakenly believes the forum troll is hoping to engage in a legitimate dialogue and will try his best to respond to parley with the troll. Once the forum troll has successfully engaged its victim, it lashes out and takes evil delight in drawing psychic energy from the victim by prolonging its pointless and insulting argument. Any other characters who witness this domination must also make a Will save (DC 17), or be drawn into similar “dialogue” with the beast.
Jag skall nog försöka vara lite mer otrevlig och provocerande i fortsättningen, så länge det ger mig mer XP. Får jag ihop tillräckligt med poäng kanske mina HP och BAB blir bättre, så att jag kan bli ett namn att räkna med på Avenyn!

Jag passade på att samtidigt ladda ned lita andra gratis-PDF:er från rpgnow, har dock inte hunnit läsa igenom dem så att jag kan uttala mig om kvaliteten.

anth

Vetefan
If the victim fails a Will save (DC 17)
Wow, då borde man kunna använda samma mekanik för andra saker (jag tänker på händelserna tidigare i veckan) :
"Tyvärr så missar din rollperson sitt willsave så han går på aprilskämtet" :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Själv tycker jag att trollande snarare är en fråga om Bluff/Sense Motive än något som har med Will save att göra.

Johan Granberg

Swordsman
Kändes onödigt att starta en ny tråd på temat...

...så jag postar ett inlägg i samma andra i den här tråden istället! Jag vet inte om det här har varit uppe förut på forumet, men jag såg det ganska nyligen då jag besökte Critical Miss för första gången på länge. Hursomhelst har den smått genialiske Johnny Nexus, mannen bakom det tidigare nämnda vansinnigt underhållande rollspelswebzinet Critical Miss, skrivit en bok åt Mongoose som de flesta av oss har suttit och väntat på väldigt länge nu. Nämligen denna!

anth

Vetefan
Re: Kändes onödigt att starta en ny tråd på temat...

Jag vet inte om det här har varit uppe förut på forumet
Jag har för mig att jag sett The Slayer's Guide to Games Masters nämnas någon gång tidigare på rollspel.nu

Mongoose har även gjort mästerverk som The Slayer's Guide to Female Gamers och The Slayer's Guide to Rules Lawyers.

Samtliga lär hålla samma höga klass, dvs inte alls. :gremsmile:

Vill man köpa något kul så är Munchkin Player's Handbook, Munchkin Master's Guide och Munchkin Monster Manual av Steve Jackson Games ett bättre köp.

Johan Granberg

Swordsman

Samtliga lär hålla samma höga klass, dvs inte alls.

Vill man köpa något kul så är Munchkin Player's Handbook, Munchkin Master's Guide och Munchkin Monster Manual av Steve Jackson Games ett bättre köp.

Jag har mycket svårt att tänka mig att något Johhny Nexus skrivit inte är bra! :gremlaugh: Hursomhelst så skulle jag nog inte få för mig att köpa någon av böckerna ändå, så jag lär aldrig få veta hur det ligger till. Man kan nog hålla sig till Critical Miss för rollspelshumor egentligen.

anth

Vetefan

Jag har mycket svårt att tänka mig att något Johhny Nexus skrivit inte är bra!
Johnny Nexus är lite som Helan&Halvan.
Helan&Halvan-slapstick är kul som 10-minuters sketcher, men outhärdligt som 1:30 film.
Samma sak med Mr Nexus, han ska hålla sig till artiklar, inte skriva hela böcker. :gremsmile: