Nekromanti Seriöst forum?

Insignia

Swashbuckler
Re: Joho...

Men enligt ditt förra inlägg så räknar du med att ingen kommer att vilja säga något på DoD-avdelningen heller, vilket åtminstone jag tycker är ett tecken på att du egentligen inte tror på idén. Så som du uttrycker det ger det ett väldigt skevt intryck. Om jag tänkte göra ett DoD-forum så skulle jag göra just det, och överväga några sidospår ifall forumet börjar bli aktivt. Det är inte mycket reklam för Gondica att nämnas på ditt forum förrän det finns folk som faktiskt besöker forumet. Men uppenbarligen har vi diametralt olika uppfattning i frågan, så det är ingen idé att diskutera. Tack för mig.

solvebring

Superhero

Okej. Nej jag förstår vad du menar, de är nämare bestämt jag som flackar lite mellan mitt självförtroende/min-vanliga-tur och vad jag verkligen vill, och vad jag tror när det positiva i min håg tar över.
Nåväl, kanske är jag något pesimistisk inför idén eftersom jag känner min vanliga tur ungefär, men samtidigt vägrar jag ge upp, för bara åren går förbi så skall nog forumet fyllas. :gremwink:

Jag vill lyckas och därför tänker jag inte ge upp! :gremsmile:

Sedan har du nog kanske rätt om inriktandet, men då är frågan...
Kommer det kanske inte bli några användare för att det finns för många forum, eller kommer det kanske inte bli några användare för att det är för få forum?

Borde jag ha tilläggen där från början, eller senare om forumet fylls upp, men det kanske adlrig fylls upp just för att jag gjorde så?
:gremsmirk: usch... vilket dilemma!

Rising

Vila i frid

Kommer det kanske inte bli några användare för att det finns för många forum, eller kommer det kanske inte bli några användare för att det är för få forum?
För forum är det enbart när aktiviteten i detta forum är för högt och det är för många skilda ämnen som behandlas. Såsom det var här på wrnu tidigare, när dator- och brädspel diskuterades på rollspel och rollspelsmakande. Det blev för mycket, och man såg tydligt att det behövdes fler forumsavdelningar.

Om aktiviteten är låg så beror detta i stort sett alltid på att forumet har för många avdelningar och/eller att det inte är tillräckligt specialinriktat.

Jag tror att det är helt dödfött att starta ett forum om man inte antingen:

1. Fyller ett behov som finns och som inte går att stilla någon annanstans. Typ som att starta ett forum för sånt som inte går att diskutera på andra ställen, och där man redan från början har ett par eldsjälar som är sugna på att diskutera just detta.

2. Behöver en kanal för att posta material med ett allmänintresse. Såsom för Riotminds att ha sitt eget forum. Många är intresserade av Riotminds, och därför är det logiskt att många söker sig till en plats där Riotminds själva kan posta nyheter och sina egna frågor/funderingar.

Att som ensam person starta ett forum och säga "här kan man diskutera vad som helst!" och sedan bara hoppas på att några tittar förbi för att göra detta, det är minst sagt hopplöst. Vill man locka för många med för litet så blir resultatet att ingen aktiverar sig på forumet.

Insignia

Swashbuckler

Lyssna här, Adus: Sluta försöka vara alla till lags samtidigt. Det fungerar inte. Om du vill ha ett DoD-forum för att du älskar DoD... gör ett DoD-forum. Inte något annat. Du kan inte glädja alla. Du kan inte locka folk till ett forum om de inte är intresserade av huvudämnet. Gör ett DoD-forum, marknadsför ett DoD-forum, och folk som vill deltaga i ett dylikt kommer att göra det. Folk som inte är tillräckigt intresserade kommer inte att hänga på ditt DoD-forum bara för att det är tillåtet att diskutera Saga också.

solvebring

Superhero

Ja du Insignia. Du och Rising har så rätt, ni har fått min att ta en riktig funderare på det här med forum, och jag skall nu se över alla slags kategorier och ta bort det som inte är relevant för just DoD.

Det skall jag göra nu. :gremsmile:
Tack, för all hjälp alla åsikter och förslag, för ni hade rätt, och jag var mest halvnervös och irrade runt och försökte, som du säger, vara alla till lags - men det funkar inte. Så... Då skall vi se, ett renoldat DoD-forum på väg.