Nekromanti Serie album?

Derlon

Veteran
Någon som ver var och om man kan beställa nya serie album typ Blueberry eller Commanche?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Seriealbum?

Någon som ver var och om man kan beställa nya serie album typ Blueberry eller Commanche?
Svaret är nog tyvärr: Från Frankrike!
Den typen av seriealbum har inte getts ut i Sverige på över 10 år (vad jag vet, jag är ganska ringrostig på svenska seriemarknaden), så nya sådana album lär bli svåra att hitta. I Frankrike har det däremot kommit ut flera Blueberry-album som inte översatts till svenska. Jag lekte nästan med tanken att lära mig franska för att kunna läsa dem (och för att kunna säga: "Jag talar inte ert fåniga språk, grodätare!" på franska till fransmän som vägrar prata engelska).
Om du däremot med nya album menar album du inte har kan du titta här till exempel.

Testade att söka och hittade den här länken som jag tror visar alla Blueberry-album som finns på svenska. De flesta bör gå att få tag på utom möjligen "Mannen som var värd 500.000$", som brukar kosta ungefär $500.000, och "Uppgörelsen i Tacoma" som brukar vara ännu dyrare hos de antikvariat som råkar ha dem. :gremfrown:

/tobias

Derlon

Veteran
Re: Seriealbum?

Man tackar! Men jag han hitta dem på serie grositen.se De kostade mella 19.-och 44 .- styck och var i ny skick (obrutna i pärmen) Så jag beställde hela 11 stycken. Vad gör man inte för inte för att ha något att läsa till kaffet.