Nekromanti Serieaktion

Organ

Out of time, out of mind
Om du har närmare en halv mille och ett antal hyllmeter över som du inte vet vad du ska göra av kan du alltid bättra på din seriesamling.

Klicketiklicka mig.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Det hade ju varit klart jäkla häftigt att äga 1:a upplagan av Kalle Anka! Så hade jag pengar över så hade jag faktiskt tagit mig en klar funderar på om jag skulle lägga ett bud på det.

Eksem

Champion
Jag är övertygad om att samlingen kommer köpas på ett bräde för att sedan säljas av igen fast en serie i taget, eller liknande. Det borde ju vara en vinstaffär för den som orkar. Man kan säkert få mer för bara Fantomen, Kalle Anka och MAD sålda separat än vad man betalade för hela rasket. *

* OBS! Ren gissning för att illustrera principen!

Tempelhand

Veteran
Japp, jag skulle sälja en i taget av respektive förstaexemplar och serie. Men det skulle ju kännas nervöst att hålla en Kalle Anka för 700000 kr i handen precis efter att man köpt den. Som ett smärre knarkparti att ta hand om (om man var inne i den svängen ... hehe)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Massa klassiker från min barndom på 1960-talet: Kommandoserien, Seriebiblioteket och Pilot 22. Brittisk VK2-serier i ett halvstort tidningsformat. En lång fristående episod per tidning. Varierade mellan intelligent och skräp.

Marukusu

Hero
Det lär ju vara lurendrejeri. Hade jag första upplagan av Fantomen, Kalle Anka och shit så skulle jag inte börja bjuda ut den för 1:- och speciellt inte på Tradera.

Att säljaren missbrukar versaler och utropstecken bidrar inte heller mycket till hans tillförlitlighet. Tycker jag då.

Big Marco

Läskig
Marukusu said:
Det lär ju vara lurendrejeri. Hade jag första upplagan av Fantomen, Kalle Anka och shit så skulle jag inte börja bjuda ut den för 1:- och speciellt inte på Tradera.
Det var nog därför han hade satt ett reserve price på typ 395 000:-. Klassisk auktionspyskologi.