Nekromanti Seriefantasy rollspel

Tobbger

Veteran
Jag tänkte göra ett eget gratisrollspel med temat seriestil och humor i fantsy miljöer. Vad tycker ni? Kan ni ge mej ett namnförslag? Och finns det nån här som vet om det har släppts ett rollspel i seriestil (alltså serierna i tidningarna. Inte olika serier som på TV), då kan ni ju ge mej länk så jag får lite inspration :gremwink:. Jag ska ger er länken senare här på forumet när det är släppt. Kommer nog att lägga ut det på rollspel.nu också... :gremgrin:

DanielSchenström

Swashbuckler
Ja, rollspel baserat på serier finns, men bara ett fantasydito vad jag vet, Elfquest. Usagi Yojimbo kanske är ett sånt men det vet andra mer om än jag.

Marvel Super Heroes, Marvel Saga, Teenage Mutant Ninja Turtles, DC Heroes baseras på respektive seriebolags nutidshjältar. Ska finnas ett för några av Acclaim Comics och Image comics serier också. Sen finns ett Superbabes också men jag är osäker om serien det baseras på heter så.

Heroes, Hero, Mutants and Masterminds, Villains and Vigilantes är generella, ibland med och ibland utan en egen värld.

Judge Dredd är en framtidsseriehjälte med två egna rollspel.

Tobbger

Veteran
Ja, men helst så skulle jag vilja ha reda på serier med humor i. Inte som t ex Marvel eller DC... Men tack ändå! :gremgrin:

Sodivra

Champion
Länkar, säger du?

Toon RPG och ett tidigare projekt

Sedan faller orchen ner på knäna. Utmattningen har varit för stor. Han höjer sin hammare för ett par sista försvar, men han vet att slutet är nära.
-Man kan hitta en del kul i forumsökande. Denna snutten var verkligen trevlig. *minns*