Nekromanti [SERU 2009] WF går framåt

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Igår kväll fick jag ihop den nya regelmotorn, baserad på "BRP med T20". Tack rjonas för några riktigt bra idéer. Jag ska nu polera texten och om några dagar skicka ut den på granskning.

Kommande vecka räknar jag också med att träffa Nisse och Kove för att diskutera artwork.

Så det rör sig framåt här också.

Rickard

Urverk speldesign
Fick du någon nytta av Matiné eller var det endast bortkastade pengar? :gremsmile:

/Han som inte annat kan tänka sig att det gav något om hur systemet inte ska vara

Mekanurg

Jag använde dina idéer om arbetspass och hur man får panache (flyt) genom att vila tillräckligt.

Mekanurg

Idag har jag fått en utvärdering av de nya stridsreglerna. Tyvärr visade det sig finnas några obalanser som måste åtgärdas. Så tillbaks till ritbordet.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Synd att det inte blev tillräckligt bra. Men bra att ni hittade bristen!

Mekanurg

Tur nog kan jag glädjas åt att det nya sättet att tillverka rollpersoner fick många pluspoäng av speltestarna.

Vidare verkar det bra att jag har reducerat antalet färdigheter och gjort dem bredare. Jag har bland annat nöjt med mig fem vetenskapsfärdigheter vilka var och en är bred som en universitetsfakultet: arkivologi (historia, fortida språk, arkivkunskap, datalagring, chiffer, mm), oikologi (juridik, samhällskunskap, förvaltning, mm), vitasofi (biologi, zoologi, botanik, mm), kosmosofi (fysik, kemi, astronomi, kosmologi, mm), medicin.