Nekromanti [SERU 2009] WF går framåt

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
8,048
Location
Port Kad, The Rim
Igår kväll fick jag ihop den nya regelmotorn, baserad på "BRP med T20". Tack rjonas för några riktigt bra idéer. Jag ska nu polera texten och om några dagar skicka ut den på granskning.

Kommande vecka räknar jag också med att träffa Nisse och Kove för att diskutera artwork.

Så det rör sig framåt här också.
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,318
Location
Helsingborg
Fick du någon nytta av Matiné eller var det endast bortkastade pengar? :gremsmile:

/Han som inte annat kan tänka sig att det gav något om hur systemet inte ska vara
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
8,048
Location
Port Kad, The Rim
Jag använde dina idéer om arbetspass och hur man får panache (flyt) genom att vila tillräckligt.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
8,048
Location
Port Kad, The Rim
Idag har jag fått en utvärdering av de nya stridsreglerna. Tyvärr visade det sig finnas några obalanser som måste åtgärdas. Så tillbaks till ritbordet.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,077
Location
Nordnordost
Synd att det inte blev tillräckligt bra. Men bra att ni hittade bristen!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
8,048
Location
Port Kad, The Rim
Tur nog kan jag glädjas åt att det nya sättet att tillverka rollpersoner fick många pluspoäng av speltestarna.

Vidare verkar det bra att jag har reducerat antalet färdigheter och gjort dem bredare. Jag har bland annat nöjt med mig fem vetenskapsfärdigheter vilka var och en är bred som en universitetsfakultet: arkivologi (historia, fortida språk, arkivkunskap, datalagring, chiffer, mm), oikologi (juridik, samhällskunskap, förvaltning, mm), vitasofi (biologi, zoologi, botanik, mm), kosmosofi (fysik, kemi, astronomi, kosmologi, mm), medicin.
 
Top