Nekromanti [SERU2009 Väst] Måns Synopsis

Mogger

Hipsteranka
Jag har valt att deltaga med Revolver. Jag har redan kommit en bit på vägen, men jag tror att jag kan ha något att tjäna på att gå tillbaka och se om min vision fortfarande håller.

Spelet handlar om:
Revolver handlar hopp och förtvivlan, och individens resa däremellan. Det handlar om vilka vi är och vad vi är beredda att göra. Spelarna gestaltar poliser i en stor amerikansk stad. Det är en väldigt passande miljö för det lyfter fram det värsta i samhället. Som polis får man aldrig se de bra sakerna. Ingen ringer polisen när det är bröllop eller när de har fått jobb. Mord, misshandel, stöld...Vardagen i Revolver är oerhört destruktiv. I motsats till det här står karaktärernas egna hopp om något bättre. Det är dit de vill. Om deras Hunger kan tillåta dem att nå dit.

Som en bieffekt handlar Revolver även om hur man förhåller sig till lagen. Spelet bryr sig inte om iaf din polis är oärlig eller inte, men det är ett givet inslag.

Regler
Spelet fokuserar på offer, val och konsekvenser. Vill man uppnå något kostar det nästan alltid något. I grund och botten är det en pöl med T6:or, där man kan öka sin pool genom att använda sin Hunger. Men Hungern måste stillas förr eller senare. And round and round it goes, och förhoppningsvis landar majoriteten på den absoluta botten.

------------
Jag kommer att snygga till det här, och lägga till lite mer, och slänga upp på http://revolverspel.blogspot.com/ , vilket blir lite av min arbetsdagbok. Jag kommer att använda forumet med, men ska försöka göra bloggen lite renare och intressantare. Kanske ta upp lite andra aspekter av spelskapande och sånt med.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ok, det finns ju inte så mycket att gå på än, men jag gillar vad jag ser.

Har spelet en spelledare? Har han några verktyg för att driva på Hungern?

Mogger

Hipsteranka
Wilper said:
Har spelet en spelledare? Har han några verktyg för att driva på Hungern?
Jepp, spelet har en SL. Hungern drivs till viss del av spelaren själv, men SL bör rikta spel åt det hållet lite då och då, enligt klassiskt bangdrivet spelande.

G

Guest

Guest
Måns said:
Jag har valt att deltaga med Revolver. Jag har redan kommit en bit på vägen, men jag tror att jag kan ha något att tjäna på att gå tillbaka och se om min vision fortfarande håller.

Spelet handlar om:
Revolver handlar hopp och förtvivlan, och individens resa däremellan. Det handlar om vilka vi är och vad vi är beredda att göra. Spelarna gestaltar poliser i en stor amerikansk stad. Det är en väldigt passande miljö för det lyfter fram det värsta i samhället. Som polis får man aldrig se de bra sakerna. Ingen ringer polisen när det är bröllop eller när de har fått jobb. Mord, misshandel, stöld...Vardagen i Revolver är oerhört destruktiv. I motsats till det här står karaktärernas egna hopp om något bättre. Det är dit de vill. Om deras Hunger kan tillåta dem att nå dit.
Hur förhåller sig spelet till eventuell familj och fritid?

Måns said:
Som en bieffekt handlar Revolver även om hur man förhåller sig till lagen. Spelet bryr sig inte om iaf din polis är oärlig eller inte, men det är ett givet inslag.
Låter intressant.

Måns said:
Regler
Spelet fokuserar på offer, val och konsekvenser. Vill man uppnå något kostar det nästan alltid något. I grund och botten är det en pöl med T6:or, där man kan öka sin pool genom att använda sin Hunger. Men Hungern måste stillas förr eller senare. And round and round it goes, och förhoppningsvis landar majoriteten på den absoluta botten.
Rulla över ett visst värde med alla tärningar ellersammla en mängd lyckanden?

/Zorbeltuss

Mogger

Hipsteranka
Zorbeltuss said:
Hur förhåller sig spelet till eventuell familj och fritid?
Familjen är oerhört viktig. Eller kan vara. I många fall är det familjen, eller någon form av aspekt utav den, som utgör karaktärens Hopp.

Om du har sett The Wire så är McNultys önskan att bli ihop med sin exfru (säsong 2) ett bra exempel på ett sådant hopp.

Zorbeltuss said:
Rulla över ett visst värde med alla tärningar ellersammla en mängd lyckanden?
Samla. Högst summa vinner.

Indiana

Veteran
Jag tycker själva konceptet låter jättebra. Vill absolut spela det i framtiden :gremsmile: Om jag får min spelgrupp att våga prova. Dom är lite... konservativa :gremtongue:

Simon

Swashbuckler
Ska bara påpeka att jag är väldigt sugen på att spela Revolver när det blir klart. Har varit det länge, för övrigt.

Mogger

Hipsteranka
Gothcon

Eftersom jag vet det säkert nu kan jag avslöja att det kommer att finnas möjlighet att spela Revolver på Gothcon.