Mogger
Hipsteranka
Jag har valt att deltaga med Revolver. Jag har redan kommit en bit på vägen, men jag tror att jag kan ha något att tjäna på att gå tillbaka och se om min vision fortfarande håller.
Spelet handlar om:
Revolver handlar hopp och förtvivlan, och individens resa däremellan. Det handlar om vilka vi är och vad vi är beredda att göra. Spelarna gestaltar poliser i en stor amerikansk stad. Det är en väldigt passande miljö för det lyfter fram det värsta i samhället. Som polis får man aldrig se de bra sakerna. Ingen ringer polisen när det är bröllop eller när de har fått jobb. Mord, misshandel, stöld...Vardagen i Revolver är oerhört destruktiv. I motsats till det här står karaktärernas egna hopp om något bättre. Det är dit de vill. Om deras Hunger kan tillåta dem att nå dit.
Som en bieffekt handlar Revolver även om hur man förhåller sig till lagen. Spelet bryr sig inte om iaf din polis är oärlig eller inte, men det är ett givet inslag.
Regler
Spelet fokuserar på offer, val och konsekvenser. Vill man uppnå något kostar det nästan alltid något. I grund och botten är det en pöl med T6:or, där man kan öka sin pool genom att använda sin Hunger. Men Hungern måste stillas förr eller senare. And round and round it goes, och förhoppningsvis landar majoriteten på den absoluta botten.
------------
Jag kommer att snygga till det här, och lägga till lite mer, och slänga upp på http://revolverspel.blogspot.com/ , vilket blir lite av min arbetsdagbok. Jag kommer att använda forumet med, men ska försöka göra bloggen lite renare och intressantare. Kanske ta upp lite andra aspekter av spelskapande och sånt med.
Spelet handlar om:
Revolver handlar hopp och förtvivlan, och individens resa däremellan. Det handlar om vilka vi är och vad vi är beredda att göra. Spelarna gestaltar poliser i en stor amerikansk stad. Det är en väldigt passande miljö för det lyfter fram det värsta i samhället. Som polis får man aldrig se de bra sakerna. Ingen ringer polisen när det är bröllop eller när de har fått jobb. Mord, misshandel, stöld...Vardagen i Revolver är oerhört destruktiv. I motsats till det här står karaktärernas egna hopp om något bättre. Det är dit de vill. Om deras Hunger kan tillåta dem att nå dit.
Som en bieffekt handlar Revolver även om hur man förhåller sig till lagen. Spelet bryr sig inte om iaf din polis är oärlig eller inte, men det är ett givet inslag.
Regler
Spelet fokuserar på offer, val och konsekvenser. Vill man uppnå något kostar det nästan alltid något. I grund och botten är det en pöl med T6:or, där man kan öka sin pool genom att använda sin Hunger. Men Hungern måste stillas förr eller senare. And round and round it goes, och förhoppningsvis landar majoriteten på den absoluta botten.
------------
Jag kommer att snygga till det här, och lägga till lite mer, och slänga upp på http://revolverspel.blogspot.com/ , vilket blir lite av min arbetsdagbok. Jag kommer att använda forumet med, men ska försöka göra bloggen lite renare och intressantare. Kanske ta upp lite andra aspekter av spelskapande och sånt med.