Nekromanti [SERU2k9 Nord] Utpost: Utökade konflikter?

Genesis

Ni dés ni maître
  • Strunta i dem. Jag har redan ett utökat system för de inre konflikterna, och att avgöra alla yttre konflikter med enkla slag skulle sätta ett tydligt fokus på dem.
  • Göra ett allmänt utdraget konfliktsystem. Det blir som i Solar, typ. Du kan slå ett enkelt slag, men intressanta konflikter kan skalas upp.
  • Göra ett stridssystem. Fördelen med det här är att man kan göra det roligare än ett allmänt utökat konfliktsystem, och cruncha till det litet. Det sätter ett fokus på vad de yttre konflikterna kommer att handla om, men utan att begränsa spelet till att BARA handla om det.

Genesis

Ni dés ni maître
Öh, förresten. Heh.

Jag tror att jag har kommit på ett bra system, redan. Det blir ett allmänt utökat konfliktsystem, men med möjlighet till input via föremål och specialförmågor som krunch.

Så, öh, glöm den här tråden. Det är ju typiskt: jag har funderat på det här i en vecka nu och inte kommit på något bra, och så en halvtimme efter att jag postar en tråd om det, så kommer jag på lösningen själv.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis said:
Så, öh, glöm den här tråden. Det är ju typiskt: jag har funderat på det här i en vecka nu och inte kommit på något bra, och så en halvtimme efter att jag postar en tråd om det, så kommer jag på lösningen själv.
det är ju sånt man har forumet till. Man skriver trådar för att underlätta sitt eget tänkande; det är förvånansvärt effektivt för tankeprocesserna att skriva ner sina problem på ett sånt sätt att andra ska begripa vad man snackar om. Sen vad folk faktiskt skriver som svar spelar inte lika stor roll...