Nekromanti Serverunderhåll Onsdagen 14/5 19:00 - 21:00

Lupus Maximus

Tekniker
I morgon (onsdagen 14/5) kommer forumet inte vara tillgängligt under ett tag. Bland annat kommer version 5.1.1 att installeras, som innehåller en radda bugg-fixar.

Arbetet kommer att påbörjas 19:00.

Kärlekscraft

Swordsman
Lupus Maximus;n19329 said:
I morgon (onsdagen 14/5) kommer forumet inte vara tillgängligt under ett tag. Bland annat kommer version 5.1.1 att installeras, som innehåller en radda bugg-fixar.

Arbetet kommer att påbörjas 19:00.
Kommer det gamla forumet att bli tillgängligt då?

Lupus Maximus

Tekniker
Kärlekscraft;n19440 said:
Kommer det gamla forumet att bli tillgängligt då?
Nej. Men efter att 5.1.1 är installerat kommer jag börja titta på hur programvaran för gamla forumet konfigureras, så den kan sättas upp på servern vi kör på nu. Eftersom jag aldrig hållit på med den programvaran tidigare har jag dock inte någon aning om hur lång tid det kommer att ta.

chrull

Stockholm Kartell
Tjuvstartade underhållet lite eller kraschade vi nyss?

Lupus Maximus

Tekniker
chrull;n19489 said:
Tjuvstartade underhållet lite eller kraschade vi nyss?
Ser ut som om servern tappade nätkontakt under en stund. Serverns svarade inte på ping, men uptime tyder på att den inte startats om.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nix underhållet har inte tjuvstartat. Det var någon form av krasch.

Lupus Maximus

Tekniker
Som det ser ut än så länge handlade det snarare om att något innan servern som inte skickade vidare signalerna. Kan t.ex. ha varit en router som startades om någonstans.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nice, vet du vad det är för buggar som har fixats i och med patchen?

Lupus Maximus

Tekniker
Det är en ganska lång lista. Den finns här. Men jag har inte detaljkollat den, utan känner det är bättre att stämma och se om de problem vi uppfattat har åtgärdats.
Bunny said:
Jag kollade in listan lite grann. När jag scrollade ner till Templates så fick jag intrycket att vBulletin 5, som vi använder, är en alpha-version än så länge - stämmer det? Förstår i så fall att det finns många buggar.
Lupus Maximus said:
Den är "gold", dvs släppt som skarp produkt. Men de verkar ha gått över till Microsofts idéer om när något är i alpha, beta eller klar produkt.