Om man ser till klassiska fenomen från olika settings och genrer, vad tycker du är coolt att blanda?
Jag tycker kombinationer som: Space opera och Cyberpunk, Space opera och Steampunk, Fantasy och Steampunk, Skräck och Sci-Fi (ganska vanligt ändå) och liknande är coolt...
Säkert massor med flera coola saker, fast jag kan inte komma på mer sådär direkt. Eller jo, typ barock- och renässanstidens stuk och Sci-Fi. Eller ja, när allt kommer omkring kan man väl säga att jag gillar Space opera i de flesta tappningar och stilar, likaså Fantasy - fast så ser jag också väldigt nära band mellan Space opera och Fantasy.
... Så vad som är coolt, enligt mig, vore dvärgar, alver and shit a la 1700-tal a la Star Wars plus en massa cool Steampunkmekanik.
Eon har alver fast med ångest som sin coolhet.
Nu har inte jag spelat Eon (än), just för att jag bara hört en massa saker som enligt mig känns antingen too kliché eller crap. Rättare sagt så har jag inte köpt det eller gett mig an att spela det för egen maskin. Fast jag kommer snart att spela det just för att alla andra i rollspelsgruppen på skolan röstat Ja för Eon då en ny medlem i gruppen är Eonfantast och SL. Well, jag behöver ju inte köpa böckerna eller spelleda så låt gå för det då. Nu får jag äntligen se med egna ögon å andra sidan. Har mina aningar dock, med mycket negativa erfarenheter av Neogames sedan förut.
... Skitsamma, det var inte det jag ville säga. Ville bara poängtera att jag inte har några djupare kunskaper om Eon, med tanke på det jag har att säga. Ändå vill jag säga det. Just för att få ett välutvecklat svar som kan förklara det hela.
Alver med ångest... Coolt?! Är inte det den största klichén ever?
Jag menar Tolkien spelar (spelade) ut sina alver, fyllda av ångest och med tunga sinnen för den nya världen, det förlorade bandet till gudarna och det förlorade arvet. Riotminds kopierade in princip detta rakt av så det finns där med, och ja, i stort sett överallt återkommer Tolkiens alvångest. Är det något speciellt?