Nekromanti Sexism pratade de om

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Jomen intressant jämförelse att rita sade jag och var tvungen att kludda ner något. Vem skulle du helst ha bredvid dig i strid? ;D


(Wohooo, var länge sedan jag ritade tjejer, hade nästan glömt hur...)
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Skickligt utfört hantverk. Väldigt mycket old school eller Arfert (alltså, Thomas Arfert som gjort SAGA och ibland hänger här på forumet) över det.

Bra illustration av de sexistiska framställningar av kvinnor som förekommer i ganska mycket kultur.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
skruttfia said:
kludda ner något
"Kludda ner något" säger hon och gör en bild som för mina tankar till Linda och Valentin och andra franska serier...
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Möller
En får tacka för berömmet. Har ingen koll på människan du nämner eller vad stilen bör innebära dock. Försöker mest sluta med anime och leka halv-realist :3

Krank
Jomenvisst. Det är digital skiss. Ingen bakgrund, det finns darriga linjer kvar och skuggningen är inte konsekvent. Ingen färg heller, eller genomtänkta kläder. Gör jag det inte ordentligt får det vara kludd ^^; Det innebär också att jag för det mesta betraktar det som free for use for vemhelst som önskar.
(Och ville du köpa illustrationer så får du mer för pengarna om du vill ha kludd nu och då ;P)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,827
skruttfia said:
(Och ville du köpa illustrationer så får du mer för pengarna om du vill ha kludd nu och då ;P)
Eeeexcellent! Kludd är ju BÄST. Typ. Alltså... ja... nothing to see here, carry on.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
skruttfia said:
Har ingen koll på människan du nämner eller vad stilen bör innebära dock. Försöker mest sluta med anime och leka halv-realist :3
Nä, var lite oschysst av mig att inte förklara vad jag menar. Så jag gör det nu istället.

I denhär tråden snackas det om och visas upp exempel på illustrationer från äldre fantasy. Arfert visar även upp egna verk i samma stil. Och din illustration här liknar dem endel i stil.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Yes! Jag tänkte också på Arfert så fort jag såg det här. =)

... säger solvebring som saknar Arferts närvaro i trådarna, och alla hans sköna oldschool-betonade projekt. Hoppas att hans rehab går bra.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
skruttfia said:
Jomen intressant jämförelse att rita sade jag och var tvungen att kludda ner något. Vem skulle du helst ha bredvid dig i strid?
Om jag träffat dem innan - den som är skickligast så klart.

Om jag inte träffat dem innan - den med rustning så klart.

Om jag inte träffat dem förut men tänkte efter lite - den lättklädda tjejen så klart, för att hon helt saknar rustning vittnar ju om att hon äger och inte behöver en (alternativt att jag får ta risken för att hon egentligen är galet övermodig och kommer dö för sin dumhets skull).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
skruttfia said:
(Och ville du köpa illustrationer så får du mer för pengarna om du vill ha kludd nu och då ;P)
Heh, ja, med tanke på nivån ditt "kludd" håller, så är det nog definitivt inte otroligt att jag kommer försöka klämma ur dig ett gäng såna till Garderobsvärlden...
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Möller
Jo, nu förstår jag. :gremsmile: Så härligt att se lite oldschool! Det är så mycket som i dessa tider verkar dra åt anime-håller eller andra extremhåll när det gäller line art.

solvebring
Pffft! Valet är lätt: Yxa är klart häftigaste vapnet, därför bör hon med mest kläder väljas! Men om man skulle ta av henne rustningen, så skulle valet alltså bli svårare? x3

Krank
Feel free :3 Fö kan nämnas att jag tar betalt i udda valutor för det mesta nuförtiden. Garn, ull, choklad och överrasknignar är vad mina 8 senaste commissions har betalats med xD Och lite chilikrydda och massvis med kool-aid :gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
skruttfia said:
Krank
Feel free :3 Fö kan nämnas att jag tar betalt i udda valutor för det mesta nuförtiden. Garn, ull, choklad och överrasknignar är vad mina 8 senaste commissions har betalats med xD Och lite chilikrydda och massvis med kool-aid :gremtongue:
Så du dricker sånt du... =)

Nåja, när projektet solidifieras lite mer och jag vet ungefär vad jag är ute efter får du helt sonika nämna ditt pris för varje pryl. Överraskningar är jag dock lika bra på som på HUT-tiden... Inte alls, alltså =)
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Nej, usch och fy! Jag färgar ullgarn med eländet! Kool-Aid biter nästan lika bra på garn som tvätt och ljusäkta professionella färger.

Och jag har mer eller mindre gett upp detdär med karlar och överrasknignar xD Det har varit tjejer som jag kört surprise commissions med ;p (För att inte tala om att jag egentligen avskyr överraskningar, julafton och födelsedagar kan vara ett elände <.<)
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Grymt läckra bilder skulle jag vilja påstå, får mig att precis som krank tänka på gamla franska serier särskilt Spirou.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
McFisk
Tackar för komplimangen. Nu är jag dessutom motiverad att jobba lite på min stil för av ngn anledning klickar inte franska seriers stil helt med vad jag vill åstadkomma xD

Möller
Du har redan svarat ungefär sådär en gång i denna tråd. Är han lite senil? ;D Men en annan tråd med fler bilder sitter ju aldrig fel.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,610
Location
Fallen Umber
skruttfia said:
(Och ville du köpa illustrationer så får du mer för pengarna om du vill ha kludd nu och då ;P)
Det är vi nog fler som skulle kunna vara intresserade av, vid något tillfälle. Har du någon portfolio någonstans? Det skulle vara kul att se mer av vad du gjort än bara den här "skissen" och de bägge färgbilderna. (Jag är mycket förtjust i tuschliknande grejer.)
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
skruttfia said:
Du har redan svarat ungefär sådär en gång i denna tråd. Är han lite senil? ;D Men en annan tråd med fler bilder sitter ju aldrig fel.
Jag är inte senil, jag är tydligen synskadad.

Jag misstänkte mig ha lite problem med min uppkoppling, forumet gick inte att läsa osv. Så när det löste sig ögnade jag mig igenom denhär tråden, och upptäckte att mitt inlägg inte blivit postat pga av mina problem med uppkopplingen.

Men så var det tydligen inte...
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Vad kul att ännu en väldigt duktig tecknare/illustratör/konstnär tycks ha hittat hit - det är min enkla kommentar på den här och dina andra bilder. Jag uppskattar dem. Tack för att du valt att dekorera vårt forum med dina alster!

Vem jag skulle vilja ha bredvid mig i strid? Vet inte, men hon till vänster är den jag helst skulle vilja gömma mig bakom. Om jag inte redan bestämt mig för att springa därifrån, vill säga. :gremsmile:
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Får tacka för berömmet :gremsmile:

Och ja, gömma sig bakom lät som en bra idé. Skulle nog även vara personen man minst skulle vilja möta...
 
Top