Sitter här och skissar på ett äventyrslandskap i Davokar med massa smaskiga moraliska problem och olycklig kärlek när jag upptäcker att på Eon forumet har det dragit igång en rejäl diskussion om det. Så jag är lite nyfiken hur könsroller och relationer fungerar I Symbaroum. I äventyrslandskapet så är i alla fall det lite kärleksdraman, triangeldraman och opassande sexualiteter I görningen. Bland annat en barbarprinsessa med stort libido, en ockuperade ambrisk kapten som antingen asexuell eller homosexuell och lite annat.
Personligen ser jag det som att Ambrierna har en ganska traditionell syn på detta, med två kön och heterosexualitet som norm. Sedan utbredningen av homofobi och sexism är väl en annan fråga, jag skulle nog inte säga att det är så allvarligt så det inte blir så stora problem att spela såna roller. Barbarerna ser jag som lite annorlunda med kanske lite mer hbtq vänligt och kanske även olika sorters polygami.
Personligen ser jag det som att Ambrierna har en ganska traditionell syn på detta, med två kön och heterosexualitet som norm. Sedan utbredningen av homofobi och sexism är väl en annan fråga, jag skulle nog inte säga att det är så allvarligt så det inte blir så stora problem att spela såna roller. Barbarerna ser jag som lite annorlunda med kanske lite mer hbtq vänligt och kanske även olika sorters polygami.