VildKatt
Warrior
"Drömmer du om att gå på Hogwarts storslagna bal? Att dansa på Aragorns kröningfest, skåla med stormtroopers i Dödsstjärnans kantina eller uppleva en magisk kväll på slottet efter att möss och fåglar sytt ihop din stass? Om möjligheten fanns att vara hovgäst vid Kings Landing eller elizabetanska London, vilket skulle du då välja?
Vi skulle välja allt!
Lördagen 23 augusti 2014 kan du dansa genom tid och rum, när Science fiction-bokhandeln firar 30 år med en pampig jubileumsbal!
Klä upp dig eller klä ut dig och fira natten lång tillsammans med SF-fantaster, cosplayare, gamers och makers. Ta chansen och dyk upp i din drömdräkt, och mingla med såväl viktorianska steampunkare som zombier i frack.
Kvällen i ära slår Nordiska museet upp sina portar för att erbjuda oss en fantastisk miljö och en oförglömlig stämning. Vi dukar fram till mingelbankett, och de 200 första att köpa biljetter får ett reducerat pris! Som med alla andra speciella tillställningar är platserna begränsade, så var ute i god tid.
Vid mån av plats kommer det finnas eftersläppsbiljetter, även om mat då inte ingår. Med levande underhållning och välgörenhetsauktion fulländas festen, och du kommer inte längre behöva fråga dig ”vad är väl en bal på slottet?”, för nu kan du vara med och skapa en kväll där allas nördiga intressen får stå i fokus!
Varmt välkomna!
När? 23 augusti 2014
Var? Nordiska museet, Djurgårdsvägen 6-16
Tid? 18:00
Kuvertpris: 550kr för de 200 första biljetterna! Därefter 650kr.*
Klädkod: Uppklädd eller utklädd! I folkmun kallat ”mörk kostym”, det är trots allt bal.
Åldersgräns: 18, leg i dörren.
Eftersläpp: Tid och pris för eventuellt eftersläppsinträdet meddelas framöver.
Biljett köpes på hemsidan: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=23254
OBS! Begränsat antal!
* Vegetariskt och laktosfritt alternativ kommer att erbjudas vid önskemål."
Är det någon annan här som funderat på att fara? Jag är fett med på och ska bara tjäna ihop min första lön innan jag ser till att boka, men det skulle vara roligt om någon annan mer eller mindre bekant funderat på detsamma.
Vi skulle välja allt!
Lördagen 23 augusti 2014 kan du dansa genom tid och rum, när Science fiction-bokhandeln firar 30 år med en pampig jubileumsbal!
Klä upp dig eller klä ut dig och fira natten lång tillsammans med SF-fantaster, cosplayare, gamers och makers. Ta chansen och dyk upp i din drömdräkt, och mingla med såväl viktorianska steampunkare som zombier i frack.
Kvällen i ära slår Nordiska museet upp sina portar för att erbjuda oss en fantastisk miljö och en oförglömlig stämning. Vi dukar fram till mingelbankett, och de 200 första att köpa biljetter får ett reducerat pris! Som med alla andra speciella tillställningar är platserna begränsade, så var ute i god tid.
Vid mån av plats kommer det finnas eftersläppsbiljetter, även om mat då inte ingår. Med levande underhållning och välgörenhetsauktion fulländas festen, och du kommer inte längre behöva fråga dig ”vad är väl en bal på slottet?”, för nu kan du vara med och skapa en kväll där allas nördiga intressen får stå i fokus!
Varmt välkomna!
När? 23 augusti 2014
Var? Nordiska museet, Djurgårdsvägen 6-16
Tid? 18:00
Kuvertpris: 550kr för de 200 första biljetterna! Därefter 650kr.*
Klädkod: Uppklädd eller utklädd! I folkmun kallat ”mörk kostym”, det är trots allt bal.
Åldersgräns: 18, leg i dörren.
Eftersläpp: Tid och pris för eventuellt eftersläppsinträdet meddelas framöver.
Biljett köpes på hemsidan: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=23254
OBS! Begränsat antal!
* Vegetariskt och laktosfritt alternativ kommer att erbjudas vid önskemål."
Är det någon annan här som funderat på att fara? Jag är fett med på och ska bara tjäna ihop min första lön innan jag ser till att boka, men det skulle vara roligt om någon annan mer eller mindre bekant funderat på detsamma.