Nekromanti Shadowgate RPG

Mörker

Warrior
Ok folks, nu blir det Nintendo förhör!
Åtminstone någon här minns väl Shadowgate, detta underbara spel med rå stämning och musik kanske kunde bli ett rollspel i sig? Visst vore det wunderbar?...

Hellectrician

Veteran
*hoppar upp och ner av förtjusning*

JA! Shadowgate, vilken pärla! Vilken ack så blänkade amethyst bland andra grå kontemporära NES 8-bitars-titlar. Vad är väl en fet och fjantig rörmockare från Italien som knarkar loss på flugsvamp mot att vara en hård och cool hjälte som dör av minsta lilla, NEJ! stryk det sista, jag menar... löser problem, dödar stillastående monster, petar på alla småstenar i hela slottet i hopp om en hemlig lönngång och använder en über-intuitiv kombination av artefakter och annat skräp man hittar för att döda det hemska slutmonstret Behemoth! (vänta nu, har jag hört det namnet nånstans förut? Neh, det måste vara (tm) nintendo).

[/sarkasm]

Allvarligt talat, jag älskade SG när det kom ut... det, och det där andra spelet som ser likadant ut, fast man är en Ray Chandler-esque deckare med amnesi... nån som vet vad jag pratar om...?

Mörker

Warrior
Deja Vu?
Nåja, vad du än säger är jag fast; faktiskt på grund av en del av de sarkastiska saker du skrev... speciellt stämningen!

Cohen

Swordsman
Åtminstone någon här minns väl Shadowgate

Jajamän. Jag brukar gräva fram det ur spelsamlingen när jag är i akut behov av inspiration.

Det skulle säkert bli ett bra rollspel förutsatt att stämingen kom med. Utan den tappar man hela poängen.