Nekromanti Shadowgate

Jag hoppas att många har spelat spelet shadowgate till nes (även tjänt som gamm-nintendo), själv har jag försökt att över sätta det ett DoD äventyr men efter ett tag så insåg jag att jag hade tagit mig sju-helvetes för mycke vatten över huvudet! Så nu lägger jag upp min inledning här ifall någon skulle villja fortsätta eller kanske hellet enkelt göra en egen forsättning (om någon gör det sist nämnda så vill jag gärna ha den) Så här har dom som vill inledningen till Shadowgate:

SHADOWGATE

Inledning
Det senaste ni kommer ihåg var när ni stod framför trollkaren Lakmir samtidigt som han cirkulerade med händerna i luften, ljust nu befinner ni er stirrande på en ingång vig utkanten av en skog. Druidens ord ringer i era öron:

-iom slottet Shadowgates väggar väntar erat uppdrag!
Den onde trollkaren kommer att använda sin svarta magi för att frammana Draken från mörkrets djup. Kombinationen av hans onda makt och titanens kraft kommer garanterat att förgöra oss alla! Ni är dom sista krigarna, dom som blev omtalade i profetian som blev berättad för eoner sen. Bara ni kan stoppa den onde från att mörklägga våran värld för alltid. Ni svär vid er guds namn att ni ska förgöra den onde trollkaren.

Rollpersonerna står framför ingången till slottet Shadowgate en stor ek dörr är den ända ingången över dörren sitter en sten döskalle.

Korridoren
När rollpersonerna väl går in i Shadowgate så kommer dom att höra en röst säga :

Den där veklingen till trollkar, Lakmir måste vara en idiot som skickar såna bufflar som ni för att stoppa mig! Jag lovar att ni kommer att ångra er,det ända som finns här inne åt er är en grym död.
Ljudet av ett mänskligt skratt ekar i era öron.

Baron Marak

Swordsman
De RP's som ger sig in på äventyret tar sig ännu mer vatten över huvudet. Låter som rena självmordet.

Ond magi /images/icons/witch.gif
Och drakar /images/icons/dragon.gif
Inte precis de äventyr jag brukar spela... Eller jag har spelat en del. Men det var inte någon kul upplevelse eller kul spelgrupp.

Re: Shadowgate (spoiler)

Ond magi
Och drakar

Jo, men i splet får man en stav som gör så man vänder draken mot trollkaren, Draken tar fast draken och störtar ner för ett stup.

litleme

Warrior

är det bara jag eller är inte aldeles för ofta så att skurken i ett äventyr en ond magiker som bor i ett slott /borg/torn och kastar sina nekromantiska besvärjelser på rp:na

om jag skulle göra ett äventyr (vilket antagligen inte kommer att hända efter som jag är för lat) så skulle jag göra en skurk som något åt Alshandra (andeväsen som är alvarligt rubbad (serien om devery)) hållet eller kanske en galen Walker Boh (enarmad enstöring till druidsom bor mitt ute i ingen stans (andra serien om shanaras arv))typ

är det bara jag eller är inte aldeles för ofta så att skurken i ett äventyr en ond magiker som bor i ett slott /borg/torn och kastar sina nekromantiska besvärjelser på rp:na

Jo men om du tänker att det skulle igenteligen vara till DoD så passar det bättre där.