Nekromanti Shadowrun returns

sirfrog

Warrior
En del av mig vill donera 60$ bara för att få ett DocWagon-kort. Ska kanske donera 15$ iaf så jag får spelet. Verkar sjukt coolt.

Lukas

Mannen i Gult
SirFrog said:
En del av mig vill donera 60$ bara för att få ett DocWagon-kort. Ska kanske donera 15$ iaf så jag får spelet. Verkar sjukt coolt.
Jag tycker du skall donera något i allafall.
jag har redan gjort det.

//Lukas som donerade 15dollar

Rickard

Urverk speldesign
Öh, tidigare idag var det väl femsiffrigt belopp? Nu är det en sexsiffrig summa som de har fått in och de har kommit mer än halvvägs. Imponerande!

Fan, två stycken har donerat $10 000. Tror att Mr Mulvihill får turnera runtom i världen. :gremsmile:

/Han som aldrig trodde att de skulle lyckas

krank

Går ondskans ärenden
Han said:
Öh, tidigare idag var det väl femsiffrigt belopp? Nu är det en sexsiffrig summa som de har fått in och de har kommit mer än halvvägs. Imponerande!
Jesus christ... Alltså, jag gillar verkligen hur mycket stöd det tydligen går att få för de här spelen som ingen publisher velat röra med tång på aslänge. Jag gillar VERKLIGEN att de här spelutvecklarna hittat Kickstarter, och kan göra spelen utan sagda publishers.

311.000 av 400.000 när jag skriver det här.

krank

Går ondskans ärenden
krank said:
Och det gick upp till 214.000 medan jag skrev det där och kollade deras första update.

Så... jag tror det här blir av.

Sodivra

Champion
krank said:
Han said:
Jesus christ... Alltså, jag gillar verkligen hur mycket stöd det tydligen går att få för de här spelen som ingen publisher velat röra med tång på aslänge. Jag gillar VERKLIGEN att de här spelutvecklarna hittat Kickstarter, och kan göra spelen utan sagda publishers.

Jag vet inte om det är representativt, men alla kickstarters jag har kikat på har överträffat sina mål med råge. Känns jävligt kul.

(Men förmodligen så finns det de som inte lyckas kickstartas också, som jag inte kikar på. Publicitet <-> Pengar)

Lukas

Mannen i Gult
Summan ligger på 726,338dollar av 400,000

Det ser ut som vi kommer få se det här spelet tillverkas

krank

Går ondskans ärenden
Lu-kaazh said:
Det ser ut som vi kommer få se det här spelet tillverkas
Japp. Men jag är besviken på att de dumpat Linuxstödet. Multiplayer kunde jag inte bry mig mindre om, men jag fattar inte riktigt hur en Linuxversion skulle göra att spelet "tappade fokus"...

Eksem

Champion
Det är utvecklarna som tappar på fokus på projektet står det ("would cause us to lose focus on the game"), och det fattar man ju. Att anpassa till multipla plattformar tar ju supermycket energi, tid och pengar.

krank

Går ondskans ärenden
Eksem said:
Det är utvecklarna som tappar på fokus på projektet står det ("would cause us to lose focus on the game"), och det fattar man ju. Att anpassa till multipla plattformar tar ju supermycket energi, tid och pengar.
Absolut. De har rätten att fokusera hur de vill, och jag har rätten att vara besviken.

Sen tycker jag nog att... Tja, de ska göra en Macversion. Det betyder, omte inte är helt dumma, att de använder nåtslags korsplattformsbibliotek. Och då borde det inte vara alltför klurigt att göra en Linuxversion också.

Eksem

Champion
Mac är typ det lättaste att testa för (som inte är specifika konsoller dårå), eftersom olika macar är så lika varandra. Fler PC-varianter däremot, ajajaj, inte partaj.