Nekromanti Shakespear blir d20

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Shakespear blir d20
Gaming Report rapporterar att det nu görs d20-moduler baserade på Shakespeares klassiska verk. Först ut är MacBeth.

Gå till nyheten/notisen

Ulfgeir

Swashbuckler
Varför inte? Shakepeares verk är ju lika aktuella idag som de var då. Verkar dock som de inriktar sig på tragedierna, men även komedierna kan ju ge bra äventyrsuppslag.

/Ulfgeir

walium

Ganska töntig, faktiskt
Men vad ska man spela när man väl har avverkat alla hans pjäser? Hur rälsat kommer det egentligen att vara? Kommer man att vara tvungen att skapa en ny uppsättning karaktärer inför varje äventyr? Personligen så hade jag nog hellre spelat under den era som Shakespeare levde i än i hans pjäser.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Varför inte? Shakepeares verk är ju lika aktuella idag som de var då.
Jadu... det är en bra fråga. Först så rynkade sig pannan och jag undrade lite stillsamt om det var hur smart som helst eller smaklöst... sanningen att säga så är det väl en blandning med övervägande andel smart skulle jag tro. :gremsmile:

Äntligen får man spela level 5 Kinslayer! :gremwink:

Pom

Swashbuckler
Men vad ska man spela när man väl har avverkat alla hans pjäser?
Det lär ta ett bra tag. Många av de historiska verken följer ju också på varandra och har återkommande rollpersoner. Och sedan kan man ju alltid ta sonnetterna som side-trip prylar.

Allvarligt, det här måste jag definitivt undanhålla för min fru. Hon kommer att bli helt odräglig om jag inte bums börjar köra dessa äventyr med henne.

Det har ju varit en del Shakespeare i rollspel redan innan. "En midsommarnattsdröm" har inspirerat älvsupplement både här och där. "Macbeth" tycker jag skymtar i varje tronföljdsstrid. "Henrik V" är ju prototypen för underlägsna armën som med moral och taktik spöar överlägsna fiender.

Bra idé i alla fall. Det här måste jag nästan skaffa.