Nekromanti Shopping Spree

Krille

Super Moderator
På grund av ett oplanerat influx av kapital så beslutade jag mig för att göra ett oplanerat inköp av en klase saker som jag planerat att köpa sedan länge, plus lite tillbehör som behövdes. Det blev en dyr helg:

<ul type="square">[*]Wharfedale DFS EVO bakhögtalare: 3000:-
[*]Bestå Jägra TV-möbel: 1095:-
[*]Bestå Enön TV-möbel: 995:-
[*]2 st Lack vägghyllor 190 cm: 2x229:-
[*]1 st Lack vägghylla 110 cm: 99:-
[*]Slagborrmaskin: 599:-
[*]Diverse belysning: ca 800:-
[*]Uppsättning nya kablar: ca 1300:-
[*]Sodastream: 699:-[/list]

Var det värt det? Jajjemen! Jävlar vilket lyft både hemmabion och vardagsrummet fick! Men under två dagar såg lägenheten ut som en byggarbetsplats.

Foggmock

Myrmidon
Ah, the wonders of consumerism

1300 spänn för uppsättning av kablar? Jag antar att du inkluderar kabelkostnaden i det där, annars blev du rippad (eller köpte jävligt många) på kostnaden för kabelklämmorna. :gremgrin:

Jag tänkte göra ett oplanerat planerat inköp så fort jag får löning, resultatet kommer att kunna presenteras till helgen när jag fått fara runt lite på stan och nyttja mitt nya fina inköp... Finns det några särskilda attraktioner i Kalmar ni vill ha foton på går det bra att önska i PM. :gremcool:

MrG

Swashbuckler
Oh! Ska vi mäta shoppinghelger, min nota var inte lika dyr:

Bonjour 3320:-
Snyggbyxor 695:-
Diverse krafs några hundra
Och shoppingfikor typ trehundra

Men en trevlig dag att springa i bröllopsbutiker och nu har jag något nytt snyggt att ha på mig :) Skjortan för en tusenlapp beställde jag två helger tidigare och västen ligger i symaskinen ;-)

-Gunnar (nyfiken på hur sodastreamern, var den schysst, vi spanar på en pingvin till det, men en vanlgia kanske duger?)

Krille

Super Moderator
The wonders of the Swedish language

1300 spänn för uppsättning av kablar? Jag antar att du inkluderar kabelkostnaden i det där, annars blev du rippad (eller köpte jävligt många) på kostnaden för kabelklämmorna.
Det är skillnad på uppsättning och uppsättning: den ena är ett substantiv som beskriver aktiviteten att sätta upp kablar, och det kan jag minsann göra själv. Den andra är ett substantiv som beskriver en ospecificerad men sammanhängande mängd objekt, i det här fallet två optiska SPDIF, två SCART, en förlängningskabel för audio, två audiokablar och en DVI-kabel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Ah, the wonders of consumerism

1300 spänn för uppsättning av kablar? Jag antar att du inkluderar kabelkostnaden i det där, annars blev du rippad (eller köpte jävligt många) på kostnaden för kabelklämmorna. :gremgrin:
Jag tror det underförstådda ordet är "[En] uppsättning" snarare än "Uppsättning [av]"... men vad vet jag om sånt? Jag har ju bara köpt läder, bältesdetaljer enligt medeltida förlaga och några ringspännen i helgen. Och Saga. Har enda rollspelsbutiken inom 15 mil 20% rea på hela sortimentet så köper man nåt. FÖRSTÅTT? (Orion Spel i Sundsvall f.ö.)

Johan K

Gammal & dryg
Here´jävlar vilket shoppingspree ! :gremshocked:
Önskar att jag åxå kunde få lite sådant & gå låss.. hadde varit förbenat najs.

Tibbelin

Warrior
Själv går jag bara och småshoppar lite mest hela tiden, alla extra stadsbesök för sjukgymnastiken resulterar i massa jox hem till mig. Men nu var det som så att jag behövde faktiskt nya sandaler! Och med studentrabatt så blev de inte så fasligt dyra. Sedan var det allt det andra småjoxet förstås, och allt småjoxet senast. Fast nu har jag köpt tre par skor på en vecka.. kanske lite overkill. Men jag ska kasta de gamla sandalerna i alla fall!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Själv är jag inte någon direkt tekniknörd utan har andra laster såsom böcker och rollspel. Mina senaste inköp är fyra engelska böcker "Victorias wars" av Saul David, "Raj - The Making of British India" av Lawrence James, "The English Civil War" av Diane Purkiss och "The Dig Tree" av Sarah Murgatroyd. Total kostnad £26 eller något i den stilen. Och så lite whisky förstås vad nu det skulle vara bra för.