Nekromanti Sidans namn och domännamn

Gardener

Champion
Det bör funderas kring vad sidan ska heta och vad det blir för domännamn.

Har själv idétorka just nu och kommer bara på följande förslag:
www.filmex.nu www.codexfilm.nu www.filmcodex.nu MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Bosse_UBBT

Swordsman
Har inte ens tänkt i de banorna... trodde den skulle få adressen film.rollspel.nu. Eller ska alla delsidor av Codex ha olika adresser? (Kan bli rörigt)

/Andreas

Gardener

Champion
Ja, det är det nog tänkt... Det blir ju lite konstigt med figurspel.rollspel.nu osv. Film kan ju gå, men det är ju fortfarande lite konstigt, filmerna handlar ju inte direkt om rollspel.

MVH Olle Johansson

Azagthoth

Myrmidon
Blir inte det en ganska onödig kostnad (det tycker i alla fall jag)? Domäner är väl inte helt gratis?

/Azagthoth

Gardener

Champion
Vi planerade ju att ha sidan dator.rollspel.nu, vilket fungerade bra eftersom det skulle handla om just datorrollspel. Nu kommer mss datorspelssidan handla om mer än bara cprg:s, som 3d-shooters och RTS-spel också, då passar det inte längre så bra med dator.rollspel.nu. Detsamma gäller film.rollspel.nu, det ger ett sken av att sidan skulle handla om filmrollspel, vad det nu är för något... Ska det dessutom vara systersidor bör de kunna få ett särskiljande domännamn IMHO, jag tror även att redaktionerna för olika sidor gärna har sin egen sida än att vara "underställda" www.rollspel.nu. Nu har vi iofs våra tentakler med på de flesta sidor och här är ju Bosse boss, så det kanske bara är ett problem i mitt sinne, men det tåls att tänkas på iaf.

Angående kostnad så är det ca $30 per år, vilket inte är så mycket och man får ett tydligt ansikte utåt som gör det lätt att hitta till sidan. Den kostnad kommer mss Portal Publishing stå för också och lyckas Andrea sälja en annons för sidan under året så har man tjänat in den avgiften.

MVH Olle Johansson

[HSM]

Warrior
Ni har väl redan adressen www.icodex.nu som också hänvisar tillsamma rollspel.nu? Jag antar att filmsajten kommer att ha viss anknytning till Codex med tanke på dina egna förslag, så varför inte:

film.icodex.nu :)

Säger väl allt: film i Codex /images/icons/smile.gif Dessutom fixas det lätt genom att bara göra en underdomän till icodex.nu

-Hans

[HSM]

Warrior
Det förstås, men annars så hade den funkat bra med det mesta:

film.icodex.nu
serier.icodex.nu
dataspel.icodex.nu

osv.

-Hasse

Maxwan

Swordsman
Varför inte ta film.rollspel.nu då? Nu har jag inte läst hela diskutionen runt detta, men varför använda icodex (som gardener påpekade)?.. film.rollspel.nu duger väl bra? För en helt ny domän är rätt onödigt faktiskt.

Mac

Gardener

Champion
Jo, det är väl det det lutar åt för tillfället i alla fall. Men så länge det inte finns någon som styr så lär det ju inte hända så mycket, ens bestämmas vad namn och domän ska vara. Jag finns som medhjälpare vad gäller den tekniska biten, jag kan sätta upp subdomänen och ett fungerande artikelsystem och sånt. Men det är upp till er att få igång sidan och det kommer nog antagligen inte ske om inte någon tar tag i detta.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

Bosse_UBBT

Swordsman
På gång.

Det är jag som ska ta tag i den biten... håller på att fundera över ett upplöägg som jag kommer lägga upp här (och skicka till folk) när jag är klar. Möjligtvis innan min USA resa (början på juni), men då det är väldigt fullt upp just nu så skulle jag inte räkna med det.

Innan juli iaf.

/Andreas