Nekromanti Silver Fang

God45

#PrayersForBahakan
Serien från 93? Öh... Lassie och Flipper?

Cissi

Up to no good.
Om det inte är den japanska animen du pratar om. För då är Flipper och Lassie väääääldigt långt ifrån.
God45 said:
Jag kan inte hitta någon White fang anime. Är det min google-fu som är för svag?
Cissi said:
Ginga: Nagareboshi Gin Silverfang.
Från 1986.
God45 said:
Nu ser jag att titeln på den här tråden är Silver fang och inte White fang och känner mig lite dum :p
Cissi said:
Fast det står Silverfang i rubriken men white fang i inlägget. Så Ape of wrath gör sitt bästa för att förvirra oss. ;)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Hur skulle du beskriva Silver Fangs stil och anda? Det finns garanterat serier som prickar en del punkter, men inte alla. Vet inte med mig att det finns så många andra blodiga tecknade serier med hundar i huvudrollerna liksom. :)

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Nja ok, en förklaring är på sin plats.

Silver Fang för mig är:

80-tal
Djupt och ytligt samtidigt
Skönt tempo
Påminner om gamla samurajfilmer

Det behöver inte vara några blodtörstiga hundar eller enögda kolosser till björnar med i serien.

Grejen är att i min barndom så var det mest krigsfilmer med Bo Svenson.

Så Silver Fang för mig (såg den för första gången någonsin nu i veckan typ, hälften av avsnitten kvar) blev nåt slags nostalgi utan att vara nostalgi. Jag kunde direkt relatera till stilen och känslan men jag har aldrig sett den.

Svårt att förklara...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Right! I så fall föreslår jag:
Armored Trooper VOTOMS och spin off-serien Mellowlink. Mecha, heder/hämnd, 80-tal.
Space Adventure Cobra. En cool rymdpirat förklär sig till en tönt för att han är jagad av piratmaffian. Det häftigaste jag såg som liten. Rymden, slapstick, melodrama och action. Och 80-tal förstås.

Borde finnas en massa annan 80-tals anime som funkar också, men jag kommer inte på nåt mer på rak arm som jag faktiskt sett och törs rekommendera.
Ape of Wrath said:
Då börjar jag med detta!

Tack för hjälpen!