Nekromanti Silver Marches -- kommentarer?

Carl Ö

Warrior
Hej!

Jag har skummat igenom Silver Marches-modulen och tycker att regionen verkar ganska intressant. Nu funderar jag på om Silver Marches vore ett område för nästa kampanj.

Är det någon av er som har några erfarenheter av spel i Silver Marches? Hur artade det sig? Vad tyckte ni? Berätta!

Tack
:gremsmile:

Kan inte annat än att rekommendera den. Särkilt eftersom jag tycker att Silverymoon är en av de intressantaste städerna i Faerun, och här står en hel del om staden och dess omgivningar.

/Lars, som snart slutar jobbet :gremgrin:

Snurgla

Veteran
Spelleder en kampanj i Silver Marches. Eftersom jag varit med ett tag, så kan jag säga att de gjort ganska mycket med settingen innan de släppte den. Spelarna är nu i den lilla staden Nesme, som befinner sig i en rätt prekär situation. Eftersom de blivit ombedda att hjälpa till där av folk från SIlverymoon, ger de sig nu ut på ett antal uppdrag därifrån. Längre fram kommer de att få arbeta mer direkt under Silverymoon, en mycket farlig situation med orker, barbarer osv. i regionen.

Jag tror att de kommer att ha ordentligt med grejer att göra. De är nu level 5, och vi har spelat sedan level 1. Det finns massor att göra, långt upp över level 10, men de skall få se lite mer av Realms också, genom gates och annat. =)