Nekromanti SIM STIM

balls of steel

Veteran
skulle vara tacksam om nån kunde förklara sim stim för mej,
är det som en blandning av dataspel och fil eller, jag har inte ricktigt fattat, snälla

balls of steel

cedda

Veteran
Såvitt jag har förstått, kopplar du dig till teven, då du kollar på SimStim, någon appartur för då över känslor från personer i teven till dig, detta används ofta i såpor t.ex, många personer som kollar för mycket på SimStim blir beroende av det och får psykiska sjukdomar, om man kan spela SimStim vet jag dock ej, men det borde väl funka! så mycket har iallafall jag förstått!

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

Krille

Super Moderator
Simstim beskrivs på sidan 27 i Hardware. Rent grundläggande är det en teknik för att förstärka känslor hos tittaren genom att stimulera vissa regioner i hjärnbarken med hjälp av dermatroder på huvudet. Det är alltså ett komplement till vanlig TV för att göra upplevelsen mer total.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Snow

Swashbuckler
Som Krille säger, i NT är simstim en känsloförstärkare. Det borde väl ligga som en speciell kanal i filmen (som man då kan koppla bort vid behov).

En annan variant:

I tex William Gibsons universum är simstim ett sätt att jacka in i en annan människas nervsystem. Oftast i forma av inspelat och redigerat material från simstimstjärnor (Tally Isham tex) som har väldigt trevliga sinnesapparater. Man upplever allt som stjärnan upplever, ofta med förhöjda intryck av luktar, smaker osv. Det går att sända och motta simstim i realtid. Dvs, person A kan bära på en sändare och person B kopplar in sig i A och upplever samma saker som denne. Simstim kan också simuleras i olika hög grad. Cyberspace är en väldigt enkel simulering som dock inte brukar benämnas simstim på grund av enkelheten.

Tänk att det är som en film filmad med en människa som kamera.

Snow
Dead, but still walking around

smaffy

Hero
cybersuspension

Det finns en viss typ av fängelse där fångarna tvingas på dermatroder. Gör ung. så att man inte kan göra någonting förutom att gunga fram och tillbaka i en gråtrist virtuell tom värld.
SimStim och den elaka suspensionen är ju rätt lika, bara det att i suspensionen så kan man inte ta sig ut (man kan för fuck bli dödad om man har på det för lång tid!.. typ hjärndöd eller nått).

Tror ni att man kan överföra den elaka suspensionen till cyberrymden? Använda det som ett offensivt program eller nått..? Rätt taskigt /images/icons/smile.gif lixxom.

Smaffy är jag. blä.

Douggie

Warrior
Re: cybersuspension

cybersuspension skulle inte jag vilja kalla det , snarare VR-tortyr. Men om man gör så varför inte låta den olycklige uppleva massa hemskheter?

Douggie, evig och ofullständig