Nekromanti sin city (jag är kär.)

chrull

Stockholm Kartell
Sin City-filmen regisseras av....

frank miller.

omgwtfbbqsayagain? FRANK MILLER!

och eftersom han inte kan något om att regissera film (antar jag) så får han hjälp.

av Robert Rodriguez.

trailers kan ses här: http://www.apple.com/trailers/miramax/sin_city.html och http://www.thecinemasource.com/mov?iesdb/trailers/sincity/sincity.mov?

Det här kan fan bli den tuffaste filmen i år. jag gillar särskilt yellow bastard. ni förstår nog vem jag menar :gremgrin:

men som sagt. OMGWTFDDRBDAYXMASBBQ

chrull - kåt.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: sin city

Oj, det var en överraskning. Jag får rysningar när Frank Miller nämns i samband med film efter att ha sett RoboCop 3, men om han regisserar själv borde det inte kunna bli lika uselt.

Rollistan ser imponerande ut också. Det ska bli kul att se om de lyckas göra något vettigt av det.

/tobias

Ymir

Liten kantbaron

Rollistan ser imponerande ut också. Det ska bli kul att se om de lyckas göra något vettigt av det.
Yeah, right. Bruce Willis, Jessica Alba och Devon Aoki.

...nåja, det blir väl behagligt att titta på iallafall, om man klipper bort Bruce Willis ur kosmos.

Men men, där finns ju duktiga skådisar med förstås, och ett är säkert: trailern bevisar att filmkonsten ännu inte är helt död i Hollywood. Nej, det här kan mycket väl vara en bra film. Sevärd om inte annat.

- Ymir, väntar

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Yeah, right. Bruce Willis, Jessica Alba och Devon Aoki.
Jag menade mest att det var många kända namn i den, och uttalar mig inte om skådespelarnas eventuella kvalité.

Sedan råkar jag tycka att Bruce Willis är bra, när han spelar något annat än helylleamerikansk hjälte eller psykolog. Till exempel i 12 monkeys och Pulp Fiction.

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
heHe !
Ja, det här verkar ju vara ännu en sådan där film som man får sätta upp på sin att se-lista !! :gremgrin:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Max Payne? :)

Första jag tänkte på var Max Payne när jag såg de första sekunderna av trailern faktiskt. Är det möjligt att Payne och filmer som den här är startskottet för en ny Noir-våg? Det vore roligt om det var så :gremsmile:

/Naug

chrull

Stockholm Kartell
Re: Max Payne? :)

neonoir-vågen började man väl prata om ganska långt innan max payne kom ut över huvudtaget. Och än så länge har det inte gett särskilt mycket resultat. Men kommer den där omtalade max payne-filmen nån gång (får vi gissa lagom till max payne 3 eller 4?) så kanske. inom "skräpkulturen" i alla fall.

chrull

Robban

Hero

jag tror faktiskt att Bruce Willis kan lyckas med den karaktären... Får väl hoppas, i alla fall, vore ju synd om en så bra serie blir stämplad som "dålig" av massorna på grund av en film... (vilket aaaaldrig har hänt innan...)

Big Marco

Läskig
Eftersom jag är hel-n00b när det gäller serier så undrar jag var man får tag på dylika? Om jag vill köpa Sin City-albumet (helst i GBG), vart går jag? Eller finns det bra och billiga onlinesiter?

Ulfgeir

Swashbuckler
Seriebutiker i gbg

Seriebutiker i GBG:

Du har Dolores Serier på Nya Allén (mitt emot Pustervikspasagen) Dvs borta vid Järntorget.

Sedan finns SF-bokhandeln (kan inte adressen, men utgå från kopparmärra och ta parralellgatan till höger om 7:ans ölhall.

Finns även en butik straxt ovanför McDonalds på Linnegatan, jämte Creperiet.

Sedan om någon av dessa har albumet eller ej, det har jag ingen aning om.

/Ulfgeir

Bunny

Crazy like a fool
Re: har inte Bruce Willis...

...sagt att han aldrig mer skulle spela in en action-film? Detta i samband med 9/11?

Det stämmer, det kommer jag också ihåg. Det lät som något sagt under chock dock, så jag tvivlade redan då.

Blippe

Warrior
Det är alltid ondskefullt när ungdomsförälskerser återuppstår. Ens ickenördiga pk-kompisar kan bestämma sig för att mobba en för ungdomssynder...

För övrigt blir det kul att se elijah wood som kannibal!