Nekromanti Sinkadus-måndag [länk, self-pimpin']

Dilandau

Myrmidon
Eftersom det inte finns något nyhetstipssystem, eller annat jox, så skriver jag detta här.

Varje måndag, from i dag, kommer jag att recensera ett nummer av Sinkadus på min blogg. Den första delen hittar ni genom att klicka här.

Mycket nöje.

Dimfrost

Special Circumstances
Sweet! Sinkadus! Nostalgi! Själv har jag bara bläddrat i nr 1-3, och jag skaffade bara nr 4-11 i efterhand, men jag ska följa det noga när vi når in på mer nostalgiskt land för mig. :gremgrin:

Dilandau

Myrmidon
Hans. said:
Nopp, :gremfrown:

Den här webbsidan är inte tillgänglig.

Webbsidan på http://www.piruett.se/ kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.

så står det, ska kolla firefox
Mycket konstigt. Vet inte vad det kan bero på. För mig funkar allt utan problem, oavsett webbläsare.

Dilandau

Myrmidon
Hans. said:
Funkar varken på firefox eller chrome :gremfrown:
va fan allt annat funkar som det ska
Du kanske har strul med din DNS-server, eller något. Ingen aning. Testa lite senare. :gremfrown:

Ond bråd död

Swashbuckler
Underbart initiativ!! Det fanns en hel del man funderade över i Sinkadus. Särskilt brevspalten var rolig att läsa om, men de hade med mycket konstigt själva också.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kulturgärning

Så frågan är: Tycker du att Sinkadus nummer 1 är värd de 1000+ kr som folk betalat för den på auktioner? :gremwink:

Jag applåderar den kulturgärning du utför. Det är intressant att se hur mycket rollspelshobbyn utvecklats sedan dess: idag innehåller ett genomsnittligt foruminlägg mer användbar information än ett tidigt nummer av Sinkadus*. Det är också intressant att se tillbaka på den tiden och minnas hur otroligt användbar man ändå tyckte att informationen som fanns i tidningen ändå var.

/tobias

*Med tidigt menar jag verkligen tidigt. Från nummer tre och framåt fanns det ändå en hel del matnyttigt i varje nummer, fram tills den övergick från att vara en tidning till att vara en utvikningsbild på Herr November med penisförlängande gevär.

Dilandau

Myrmidon
HJK said:
Underbart initiativ!! Det fanns en hel del man funderade över i Sinkadus. Särskilt brevspalten var rolig att läsa om, men de hade med mycket konstigt själva också.
Brevspalten är fantastisk. Men den dök inte upp på riktigt förrän efter några nummer. You wait and see.

Johan K

Gammal & dryg
Det här var ju klart kulturellt & framförallt jäkligt kul. Fick aldrig upp ögonen för Sinkadus förrens det var försent att fixa tidningarna.
Hursomhaver, kart att man ska läsa det hela. Alla gånger.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Fan funkar fortfarande inte, jag vill ju läsa.
ingen som har något tips vad jag kan göra, men Krank håll dig borta för jag kan inget om datorer och då kommer du bara bli arg på mig :gremsmile:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Haha nä vi skippar det här, tror nog inte att någon kommer kunna förklara så jag fattar, :gremsmile: men tack ändå
Får kolla på jobbet.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Ja, det här var faktiskt dagens behållning en annars mkt grå måndag i Malmö. Jag har också det där numret. Håller helt med. Det är charmerande uselt!