DoD Sirenens klagan och kopparhavskrönikan?

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
577
Location
Uppsala
För att ha något att läsa på en jobbresa köpte jag Sirenens klagan. ( o jag har inte ens kopparhavets hjältar)
Det är bland det bästa jag läst i kampanjmaterial.

Är den något som kommer inkluderas i den kommande kopparhavskrönikan?

/C
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,813
Grymt roligt att höra! Jonas har skapat något speciellt med Sirenens klagan. Vi funderar på att konvertera kampanjen till DoD23 och släppa en ny version till Ereb Altor.

Kopparhavskrönikan kommer att ha många kopplingar och element från Sirenens klagan. Faktum är att vi skriver in en hel del element redan i Eren Altors grundsläpp. Och Sirenens Klagan kan spelas som en del i Kopparhavskrönikan.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
459
Location
Stockholm
Hört mycket gott om Sirenens Klagan, tyvärr så har jag i nuläget inte möjligheten läsa den eftersom jag eventuellt ska få nöjet spela den konverterad till DoD23 (vår SL tyckte den vara en bra episk nivå för att forsätta vår grupps äventyr efter Siratsia - som han också konverterat). En officiell konvertering till DoD23 låter utmärkt!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,813
Hört mycket gott om Sirenens Klagan, tyvärr så har jag i nuläget inte möjligheten läsa den eftersom jag eventuellt ska få nöjet spela den konverterad till DoD23 (vår SL tyckte den vara en bra episk nivå för att forsätta vår grupps äventyr efter Siratsia - som han också konverterat). En officiell konvertering till DoD23 låter utmärkt!
Vi är förstås tacksamma för förslag och feedback från spelgrupper som redan kört den till DoD23 :)
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,066
Location
Linköping
Jag slänger också in ett dook eller tre för dess förträfflighet och vidare användning efteråt i form av världsmaterial och vänner och ärkefiender till rollpersonerna samt även i upplägg och världskonstruktion. Den gav mycket per shekel.
 
Top