Jag ska tracka er trots att ni är söta...
"Så stig på."
Den där länken var helt värdelös ("http:///").
Som "tur" är har ni totallt översvämmat era signaturer med den korrekta, så det är väl ok antar jag.
Nu till era ändringar:
"Sunaris Alvljus"
Svinbra. Perfekt att använda sig av ifall man vill sätta skön stämning på en av Sanaris städer.
"Hedaiel"
Jag vet inte om jag läst något av Foggmock tidigare. Kul att se att han också kan vara produktiv. Hedaiel är en skön karaktär, hon får ett högt betyg av mig.
"En neotechpryl, en artikel om automatvapen till neotech"
Eh... jag sparar eventuella kommentarer till ett annat forum.
"En genomgång av rymdvarelser inom SF författad av Simon H Johansen ('Peregrin Toker') översatt från engelskan"
Jag läste inte den här artikeln, men den såg ambitiös ut...
Jag håller mig mest till det eon-relaterade på er sida, men det är bara bra att ni drängar samlar på er ambitiösa skribenter med lite mer breda teman.
"Jia Zheqin"
Historien är berättad episodiskt och är dialogdriven - vilket skiljer sig en del från vad jag läst av "den där" Ymir tidigare. Jag tycker inte texten riktigt når upp till hans vanliga nivå dock. Jag saknar lite intensitet i texten och dialogerna, mer skärpa i reaktionsbeskrivningarna samtidigt som personligheten beskrivs ytligare än vad Ymir skämt bort mig med.
Det är mycket möjligt att det är för att Ymir leker lite med nya berättartekniker, och det har jag full förståelse för. Den sitter inte riktigt än dock. Jag undrar också om Ymir lagt ner full energi på texten.
"Ett besvärjelsebibliotek till Eon"
Oh! Bravo! Den här gången kan jag magireglerna hyfsat också så jag kan nog ge en bättre bedömning än förra gången det var skördetid. Det är skönt att se några mäktiga och bombastiska formler, formler som egentligen inte är speciellt användbara osv. Det ger ett skönt perspektiv på magianvändandet och dess mer teatrala sida.
(Sista formelns vänstermarginal är indragen på ett sätt som ser ut som ett misstag...)
"En regelmoddning av konceptet 'sann magi' till Eon"
Jag hade svårt att följa med i texten och gav upp halvvägs, mest eftersom artikel kräver förkunskaper jag inte har. Jag har glömt allt jag kan tänkas ha läst om "sann magi". Jag tror väl artikeln är användbar för de mer magiinsatta dock, Eleas (?) artiklar brukar vara det.
"Lansreglerna har moddats"
Ni har verkat ha tagit bort ganska mycket, är det mer som ändrats?
"Vi har fått till fyra nya unika vapen"
När man som jag inte har explorerfönstret över hela skärmen har texten en tendens att inte ha någon vänstermarginal alls (pga bilderna antar jag), går det att åtgärda? Läsbarheten skulle öka något.
Nu väljer jag att kommentera de vapen jag inte tycker mig känna igen, och hoppas de är de nya. Jag tycker ni kan överväga att markera med datum då de är inlagda, eller helt enkelt markera de senaste som "NY!" eller nått.
Vharzcona - oj, snacka bra svärd. De blir så bra när man lägger så mycket kärlek i skapandet antar jag, men den där "Rikoz" måste vara en riktig kobold...
Nicoz Serinebåge - är den också ny?
"Bågen är speciellt anpassad för Nicoz ansenliga draglängd och styrka, och räckvidden och genomslagskraften således större än normalt" - hrmm, se under Vharzcona...
Zhat-kur-thorakh - oh, nu snackar vi vapen här! Jag undrade just när stridsgissel av sauranska mått skulle leta sig in i Mundana. Vansinniga häxmästare, vandöda och ett städ med kedja och pinne till - brutalare blir det inte.
Grangodíl - är det här en historialektion eller en presentation av vapnet? Bra är det i alla fall, och passningen till Kiraths Svarta Skog får min egen Umbtholonir något att göra under sina årtusenden av leda. Det uppskattas. Av både honom och mig. Ni slår nya rekord i episka vapen också, även fast vapnet i sig inte är jättemäktigt.
Car'deyas vosia'ye - är det här också nytt? I så fall är jag uppe i fem vapen nu, så antagligen har ni räknat fel i nyhetsnotisen, eller så har jag här lyckats få med ett äldre också (lutar åt det senare). Ett kort lyfalisvärd? Ok, koolt.
Xiâ-il do'zani - sex vapen. Jag ser att ni har börjat med längre beskrivningar/berättelser av/om vapnen. Kamorfer är koola, så det är ok.
"Fyra nya vanliga vapen"
Ok, nu är jag trött på att kommentera enskilda vapen. Kan bara säga att jag tycker det är bra att ni tagit tag i kamorfisk vapenkultur.
"Citat"
Det här är varför ni är så söta. Tror jag.
"Åtta nya stridskonster"
Läggavnuva! Asså, jag pallar inte... helt ärligt asså.
"Tre nya tekniker, fem böcker till vårt bibliotek (som var äckligt välskrivna av Hjalmar "Hjalle" Dunås), en myskoxe som ej kan förnekas, en totaländring av reglerna för Blind Mästare till Buffy - rollspelet så att de går i linje med Angel-rollspelet, fyra nya magiska effekter, och en del annat som jag glömt."
Stånk och stön! Hur många timmar tror ni egentligen att jag är beredd att lägga på det här? Nä, om ni är snälla kommenterar jag resten på måndag. Ge mig nu en kram.
--Björn, Umbtholonir hälsar!