Nekromanti Sista utropet! LadyCon går i...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
tid?

Det vill säga
klockan 11:00 samlas vi vid koppartälten. Anmälda är hittintills

Gardener
Kalcidis
Rusalka
DodSwe4 (+ kvinnligt sällskap)
Dr Graevling
Sysop
Ulvtand

Bearnie och Diarmuid som har stått vid min sida när det krisade kommer givetvis vara där. Därtill tillkommer ett par icke forumiter (ja det står er fritt att medta sådant sällskap) min vän Mattias och eventuellt några andra okända individer. :gremsmile:

Ni som kommer utöver dessa är ytterligt välkomna...

Många välkomstkramar från familjen Ulvs egna

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Som sagt ...

Jag kan dessvärre inte dyka upp pga. bröllop.

Däremot kommer mitt exemplar av sällskapsspelet »Die Werwölfe der Düsterwald« att närvara (tack vare Bearnie, som f.ö. fått de tyskspråkiga reglerna förklarade för sig).

Ha det så trevligt!

Troberg

Sinister eater
Re: Som sagt ...

Jag kan dessvärre inte dyka upp pga. bröllop.
Gifte du dig inte förra sommaren, eller har du blivit mormon, muslim eller hindu?

Johan K

Gammal & dryg
Sista utropet! LadyCon går i... (ANT)

Hoppas att ni får det trevligt !!!

/ Johan K, som hoppsa få se lite bílder från LadyCon

Storuggla

Champion
Re: Som sagt ...

"Gifte du dig inte förra sommaren, eller har du blivit mormon, muslim eller hindu?"

Eller sjöman?

Storuggla, i varje hamn

DODswe4

Hero
Skulle bara säga Tack till alla som jag fick träffa idag det var riktigt kul på detta "Convent"

Olle Linge

Snigel
Vad hände då?

Ja... får vi reda på alla detaljer, alla som gjorde bort sig och allt annat roligt som hände? :gremlaugh: :gremlaugh: Blev det några bilder tagna?

Gardener

Champion
Re: Vad hände då?

Jag vill också veta vad som hände, och be om ursäkt för att jag inte dök upp. Har haft tentor och varit på min kusins studentexamen så jag var helt slut och försov mig rätt rejält. Men nästa gång det blir något måste jag verkligen försöka dyka upp, men det får bli snart för jag lär nog åka iväg upp till Östersund om inte alltför lång stund...

Ackerfors

Alas, your rapids!
MaskYassFödelsedagsÖlCon kanske passar?

Fast om du åker "rätt snart" så kanske det datumet vi planerat är för sent. Som det ser ut nu är 3 juli datumet det blir av, hur och var (mer än i Stockholm då) är inte bestämt än, men det kommer snart info, om jag bara får tummen ur. :gremsmile:

Du måste ju få tillbaka dina pyramider (även om jag gärna behåller dem :gremwink: ). :gremsmile:

DODswe4

Hero

Tja jag började med att komma 1 timme för tidigt (mycket smidigt) sen när Ladysilverwolf anlände kunde jag inte läsa ett dyft på det röda flagan. Efter ett kort samtal med Bearnie fick jag reda på att den röda flagan var LadyCon baneret (om det nu stavas så) när klockan var 11:30 så hade bara 6 personer dykt up (det variof kul att prata med dom i alla fall). Vi spelade kubb (jag var riktigt dålig vart hundrade kast träffade). Mycket snack mellan personerna. Senare anlände Beranies spelgrupp (eller ska man säga Storugglas?). Storuggla anlände i Cowboy mundering (typ i alla fall :gremtongue:). kort snack efter det. När vi skulle spela ett spel (vad det nu hete) behövde jag gå, skulle till flickan min och se på teater. Mycket trevligt men nästa gång hoppas jag fler kommer. PS: Bearnie är en Clown, i alla fall till klädseln

Gardener

Champion
Re: MaskYassFödelsedagsÖlCon kanske passar?

Jo, får se hur det blir, det är lite dålig tidpunkt för mig, funderar på att åka upp till Östersund innan midsommar.

Bunny

Crazy like a fool

Lögn och förtal!

Eller... delvis iaf. Att folk var lite sega på att dyka upp var givetvis sant.

"Vi spelade kubb (jag var riktigt dålig vart hundrade kast träffade)."

Vaddå? Vi rulade ju. Vi gick obesegrade genom hela konventet (2 matcher, 2 vinster).

"Senare anlände Beranies spelgrupp (eller ska man säga Storugglas?)."

Här startar struntpratet. :gremwink:

Storuggla är endast med i min spelgrupp på min nåder. Han är min klient, jag är hans patron. Vi har ett förhållande som närmast kan liknas vid ett vasallskap - Storuggla tillåts av mig att spelleda Legends of the 5 Rings, mot att han ställer upp med en soldat... rollspelare i min kampanj. De andra i spelgruppen äger jag mer eller mindre, de är mina livegna.

Jag börja ana upprorsstämning dock - Storuggla lyckades effektivt lyncha mig i "Are You A Werewolf".

"Storuggla anlände i Cowboy mundering"

Nejdå, han var som vanligt utklädd till kuf.

"PS: Bearnie är en Clown, i alla fall till klädseln"

Nänu, nu börjar verklighetsförvanskningen nå höjder som inte nåtts sedan 'Nam! (Jag är själv veteran därifrån - förlorade benet (nu ersatt av en cyberprotes) på en av Viet Kongs så kallade mathumbrellas)

Min beklädnad har ingenting med clowneri att göra. Min beklädnad var afrikansk, vacker och stilsäker.

Annars så hade jag också det väldigt trevligt på LadyCon - "Are You A Werewolf" var för mig en höjdare, trots Storugglas något plumpa attack. Det var mycket trevligt sällskap, och det visade sig att en snubbe från min gamla gymnasieskola också fanns på plats (Diarmuid), men jag hade ingen aning om att han jobbade där. Han är lurker här på forumet.
De flesta där kände jag redan: Ladyn och Ulvtand plus här oregistrerad vän har jag träffat på forumskalaset. Min spelgrupp (mao; Rusalka, Sysop och Dr_Graevling) känner jag ytligt. Storuggla räknas numera i den förra kategorin. DODswe4 och Diarmuid var nya bekantskaper, och trevliga sådana.

När är LadyCon III? :gremsmile:

DODswe4

Hero

Tja du var bra, jag var dålig, eller vi turades om att vara bra och dåliga. Myteri är vanligt. Vassalisering är lite slavlikt så det är inte lagligt :gremgrin:

My misstake. Jag tyckte han såg ut som en kopojke på många sätt, revolvern saknades dock.

Afrikansk clown då? är du nöjd då?

Lilla Bearnie borde lära sig klä sig i jeans och T-shirt

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

När är LadyCon III?
Tja, när jag samlat ihop mig tillräckligt för att avgöra om det var värt det så kommer jag överväga ett nytt Konvent.

Vem lurar jag? Ingen. Saken är den att jag siktar på att bygga upp LadyCon till "galaktiska proportioner". Nästa konvent beräknas dock tidigast äga rum i höst, men med största trolighet äger det rum nästa sommar.

I slutänden drömmer jag om att kunna göra ett konvent med:

- Lokal under tak. (men med park helst i nära anslutning)
- Tillgång till rollspelssveriges finaste spelledare!!!
- Tillgång till rollspelssveriges kändaste spelkonstruktörer!!!
- Övernattning (en helg)
- Aktiviteter utöver det vanliga (i drömmarna finns svärdskämpeläger/träning, provridning/ridning, biosalong med nonstopfilm, invigningsmiddag och avslutningsmiddag... för att nämna några)
- Kända författare med seminarier!

Ja, det är som sagt bara i drömmarna än. Fast det är inte de minsta av drömmarna. Jag drömmer även om att bygga Värdshuset Rena Rama Kaos... jag vet var och hur det ska se ut. Vad som ska finnas att tillgå.... men tyvärr kräver det en ekonomi som inte finns annat än i mina drömmar. :gremfrown:

Tillbaka till verkligheten. LadyCon III kommer nog att utspela sig någonstans på Järvafältet. Planen är att jag skall lura ett par kamrater att ställa upp. Då kommer häst finnas på plats. Tillgång till ett mindre tält (typ partytält) och om det går så kommer jag att intrigera in Herr Nils på demonstration av svärdskonst (eller Herr Faehrengaust). Men de planerna ligger som sagt bara i startgroparna - det är en lång tid till sommaren 2005!

Diarmuid

Veteran

Då vart det väl läge för mig att de-lurka här på forumet, och i första hand tacka Lady SilverWolf för ett gott initiativ och alla deltagarna för ett trevligt con, som dock blev lite kort för min del... får väl ta igen det till nästa LadyCon (nudge nudge, wink wink).

Jag har ett antal foton som jag gärna lägger ut till almän beskådning om jag ka hitta något vettigt ställe utan för mycket pop-ups och annat otyg (förslag tas gärna emot). Bilderna är dock tagna med en kameratelefon så kvaliteten är därefter, men de flesta av con-deltagarna fastnade på bild - utom StorUggla som strategiskt kom efter att kameran/telefonen hade åkt tillbaka i väskan.

Om det finns någon bland deltagarna som inte vill publiceras respekteras det såklart... säg i så fall till så snabbt som möjligt.